رمزارز نیوز
1402/07/10
13:45
جابه‌جایی ده‌ها هزار اتریوم توسط هکر FTX پس از یک سال! در پشت پرده چه خبر است؟

به گزارش ارائه‌دهنده خدمات تجزیه و تحلیل بلاکچین Lookonchain، هکر صرافی FTX دوباره در بازار غوغا به پا کرده و… مطالعه مطلب ...

به گزارش ارائه‌دهنده خدمات تجزیه و تحلیل بلاکچین Lookonchain، هکر صرافی FTX دوباره در بازار غوغا به پا کرده و این بار، با جابه‌جایی و تخلیه ۷۵۰۰ اتریوم دیگر، حجم اتریوم‌های انتقالی خود در دو روز گذشته را به ۲۲۵۰۰ واحد ETH رسانده است.


همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، هکر FTX در ابتدا ۲۵۰۰ اتریوم به ارزش بیش از ۴ میلیون دلار را از کیف پول خود انتقال داده بود. این هکر از برخی تکنیک‌های پیچیده حفظ حریم خصوصی استفاده کرده تا تراکنش‌هایش را به صورت مبهم انجام دهد و به برنامه مالی غیرمتمرکز (DeFi) دسترسی پیدا کند.


طبق گزارش‌ها، واحدهای اتریوم در چندین تراکنش در زمان‌های مختلف منتقل شدند. هکر برای انتقال ۷۰۰ اتریوم، از مسیریاب Thorchain استفاده کرد؛ پلی که به کاربران کمک می‌کند هویت خود را هنگام انتقال دارایی‌ها از طریق بلاکچین‌های مختلف، ناشناخته نگه دارند.


مقدار ۱۲۰۰ اتریوم نیز از طریق کیف پول حریم خصوصی Railgun منتقل شد؛ پلتفرمی که از ذخیره توکن و همچنین، فعالیت‌های دیفای، از جمله وام دادن و قرض گرفتن، پشتیبانی می‌کند.


طبق گزارش‌ها، اتریوم‌های بیشتری هنوز در یک کیف پول واسطه وجود دارند، در حالی که ۱۲۵۰۰ ETH دیگر به ارزش تقریبی ۲۱ میلیون دلار در کیف پول اصلی باقی مانده است. همه این تراکنش‌ها به ‌صورت خصوصی انجام شده‌اند و این مسئله، دانستن نحوه استفاده از آنها را دشوارتر می‌کند.


تاریخچه این هک به نوامبر ۲۰۲۲ باز می‌گردد؛ درست پس از آنکه صرافی ارزهای دیجیتال FTX اعلام ورشکستگی کرد. در نتیجه این حمله، مهاجم موفق به سرقت ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم شد. از آن زمان تا چند روز پیش، این هکر سکوت کرده و هیچ حرکتی در آدرسش مشاهده نشده بود.


گمان می‌رود که راه‌اندازی بالقوه یک صندوق قابل معامله مبتنی بر اتریوم (ETF) در ایالات متحده باعث تصمیم به جابه‌جایی این کوین‌ها شده باشد. علاوه بر این، شایان ذکر است که محاکمه سم بکمن-فرید، مدیرعامل سابق FTX که به همان اندازه مظنون به هکر بودن است، در شرف برگزاری است. اگر این ظن درست باشد، او ممکن است در تلاش باشد تا رد انبار مخفی کوین‌های خود را قبل از تعیین سرنوشتش در دادگاه، پاک کند.


انتهای خبر

0
0