آکادمی هلاکوئی
1401/02/12
14:00
از شروع سال ۲۰۲۲، ارزش کل قفل شده دیفای تقریبا ۲۰٪ کاهش یافته است

بازار مالی غیرمتمرکز (DeFi) از ابتدای سال شاهد…

بازار مالی غیرمتمرکز (DeFi) از ابتدای سال شاهد کاهش شدید ارزش کل قفل شده (TVL) بوده است که بیش از ۱۸ درصد کاهش یافته است. تقریبا تمام پروژه‌ها و پلتفرم‌های اصلی دیفای در TVL متحمل ضرر شده‌اند و مشخص نیست که چرا این اتفاق می‌افتد.


بازار دیفای با توجه به پلتفرم های مختلف داده در بازار، شاهد کاهش ارزش کل است. از ابتدای سال، از ۲۳۶ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۹۹ میلیارد دلار تا ۲ می(۱۲ اردیبهشت) کاهش یافته است.


اینطور نیست که هیچ یک از پلتفرم ها چنین افت شدیدی را متحمل شده باشد. در عوض، اکثر پروتکل‌ها و پلتفرم‌های بزرگ شاهد کاهش شدید TVL بوده‌اند که اغلب دو رقمی است که شامل Curve، Lido، MakerDAO، Aave، Compound و PancakeSwap می شود.


مشخص نیست که چرا چنین کاهش قابل توجهی در فضای دیفای وجود دارد. بازار کریپتو، به طور کلی، دوران سختی را سپری می‌کند، اما بازار دیفای اغلب تا حدودی در برابر خروج سرمایه‌ها مقاومت بیشتری نشان می‌دهد. سرمایه گذاران اغلب از آن برای کسب درآمد غیرفعال از طریق مشارکت در استخرهای نقدینگی استفاده می کنند.


111111111112 300x128 - از شروع سال 2022، ارزش کل قفل شده دیفای تقریباً 20٪  کاهش یافته است

حجم معاملات DEX نیز در ماه آوریل(فروردین و اردیبهشت۱۴۰۱) کاهش یافت. ماه گذشته، این حجم در حدود ۹۲.۱ میلیارد دلار در مقایسه با ۱۱۷ میلیارد دلار در ماه مارس(اسفند ۱۴۰۰) بود.


DeFi سنگ بنای بازار ارزهای دیجیتال است و به این ترتیب، هر گونه تحول در آن برای بقیه بازار مهم است و هم از نظر استفاده و هم از نظر فعالیت توسعه ،این بخش از فعال ترین بخش ها در کریپتو است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: beincrypto


انتهای خبر

0
0