بورس پرس
1401/04/29
09:08
مجوز افزایش سرمایه ۹۰۰ ، ۶۰ و ۳۰ درصدی سه شرکت صادر شد

مجوز افزایش سرمایه ۹۰۰ ، ۶۰ و ۳۰ درصدی سه شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین، بیمه اتکایی امین و بورس تهران صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سازمان بورس در جریان بررسی درخواست تامین مالی ناشران با افزایش سرمایه سه شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین، بیمه اتکایی امین و بورس تهران موافقت کرد تا این شرکت ها در روزهای آینده و حداکثر تا ۶۰ روز دیگر آماده برگزاری مجمع فوق العاده باشند.


براساس این گزارش، "شرنگی" در حالی خواهان افزایش سرمایه ۹۰۰ درصدی و از ۱۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان با هدف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش بود، مجوز افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی از سود انباشته را کسب کرد و مقرر شد مجمع فوق العاده این شرکت فرابورسی، افزایش سرمایه مرحله دوم و از ۵۰ به ۱۰۰ میلیارد تومانی را برای دو سال به هیئت مدیره تفویض کند.


همچنین " اتکام " با دریافت مجوز ۶۰ درصدی ، امکان افزایش سرمایه از ۵۰۰ به ۸۰۰ میلیارد تومان را از دو محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به میزان ۲۲۸ میلیارد تومان و سایر اندوخته ها به میزان ۷۲ میلیارد تومان فراهم کرد تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.


علاوه بر این سرمایه اسمی ۱.۴ هزار میلیارد تومانی " بورس" با ۳۰ درصد افزایش از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها به ۱.۸۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید تا حداقل سرمایه مطلوب بورس ها تامین شود.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0