اخبار اکس نوین
1401/02/28
01:30
امن ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

هر کسی با هر تجربه ای در بازار ارز دیجیتال اهمیت "امنیت" را درک می کند. از آنجایی که صرافی‌های ارز دیجیتال دارایی‌های عظیم کریپتو ( هانی پات ) دارند ، هدف بزرگ و وسوسه بر انگیزی برای سارقان به حساب می آیند.پس شما به عنوان مشتری خرید بیت کوین یا ارزهای دیگر این صرافی ها باید حواستان را جمع کنید! با ما همراه باشید تا در این مقاله امن ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی رو به شما معرفی کنیم. بررسی قدرت امنیتی یک صرافی قبل از افتتاح حساب بسیار مهم است. شما نه تنها باید به قدرت امنیتی آن پلتفرم توجه کنید ، بلکه باید به دنبال ویژگی های…

هر کسی با هر تجربه ای در بازار ارز دیجیتال اهمیت “امنیت” را درک می کند. از آنجایی که صرافی‌های ارز دیجیتال دارایی‌های عظیم کریپتو ( هانی پات ) دارند ، هدف بزرگ و وسوسه بر انگیزی برای سارقان به حساب می آیند.پس شما به عنوان مشتری خرید بیت کوین یا ارزهای دیگر این صرافی ها باید حواستان را جمع کنید! با ما همراه باشید تا در این مقاله امن ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی رو به شما معرفی کنیم.


بررسی قدرت امنیتی یک صرافی قبل از افتتاح حساب بسیار مهم است. شما نه تنها باید به قدرت امنیتی آن پلتفرم توجه کنید ، بلکه باید به دنبال ویژگی های امنیتی باشید که حساب مشتریان را امن می کند. از نظر امنیت تبادل، ببینید آیا صرافی از داده های الکترونیکی با رمزگذاری مانند AES-۲۵۶ محافظت می کند یا خیر.


همچنین، بررسی کنید که آیا وب سایت صرافی دارای گواهی SSL است یا خیر. گواهی SSL از اطلاعات مشتریان در حین ایمن سازی تراکنش های آنلاین محافظت می کند. دریابید که صرافی چه مراحلی را برای محافظت از دارایی های رمزنگاری شده در اختیار خود انجام می دهد.


ذخیره سازی آفلاین امن ترین راه برای صرافی ها برای نگهداری رمزنگاری مشتریان خود است.


در واقع اول از همه این شما هستید که اولین قدم را برای ایمن نگه داشتن حساب خود بر می دارید . مثل همیشه، ایجاد یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای محافظت از حساب خود انجام دهید. اگر صرافی اجازه دهد، می‌توانید با فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA)، لایه دوم امنیتی را به رمز عبور خود اضافه کنید. در بعضی صرافی های خارجی حتی می توانید از یک احراز هویت مانند Google، Duo یا Authy استفاده کنید.



همین جا اعلام کنیم به تحلیل اکس نوین و به نقل از وب سایت Investopedia امن ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی که در ایالات متحده آمریکا فعالیت می کند صرافی Gemini است .


و همچنین امن ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی که به صورت بین المللی فعالیت می کند صرافی Kraken کراکن می باشد .



*در ادامه به چرایی این انتخاب ها و ویژگی های امنیتی مهم که مشتریان باید بدانند می پردازیم


مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:


در اینجا به ویژگی هایی که یک صرافی ارز دیجیتال را امن می کند اشاره می کنیم عوامل مختلفی مانند مجوزها، ذخیره دارایی، بیمه و امنیت حساب و …. در زیر برخی از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام بررسی امنیت صرافی و انتخاب آن در نظر بگیرید آورده شده است.


آیا صرافی از کشوری که از آن فعالیت می کند مجوز دارد؟ این می تواند FINTRAC برای کانادا، AUSTRAC برای استرالیا، FINCEN یا مجوزهای ایالتی برای صرافی های ایالات متحده، یا FCA برای صرافی های بریتانیا، را دارند. اگر متوجه شدید یک صرافی مجوز لازم از کشوری که در آن قرار دارد ، ندارد در آن صرافی حساب باز نکنید


آیا صرافی از طریق دولت یا ارگانی مشابه مانند شرکت های خصوصی بیمه نامه دارد؟ مهم است که از هر صرافی ارز دیجیتالی که استفاده می کنید حتما دارای نوعی بیمه مربوط به هک شدن داشته باشد، حتی اگر هرگز هک نشده باشد. این تضمین می کند که اگر روزی امنیت آنها از بین برود، شما و حساب شما تحت پوشش قرار خواهد گرفت.


آیا صرافی پشتیبانی مشتری را به صورت چت زنده یا پشتیبانی تلفنی ارائه می دهد؟ یک صرافی باید جنسی از پشتیبانی مشتری داشته باشد که در صورت بروز مشکل به راحتی قابل دسترسی باشد. مراقب صرافی هایی باشید که پشتیبانی مشتری ضعیفی دارند. این صرافی ها جز امن ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی محسوب نمی شوند


آیا صرافی اکثر دارایی های خود را در سرور های متصل به اینترنت نگه می دارد یا سرور های آفلاین ؟ برای یک صرافی مهم است که اکثر دارایی های کاربر را به اصطلاح در سردخانه ( سرور هیا افلاین )نگه دارد، زیرا این بدان معناست که در صورت هک شدن صرافی، دسترسی به حساب های مشتری غیرممکن است. اطمینان حاصل کنید که صرافی مورد استفاده شما حداقل ۹۰٪ از دارایی ها را را در مزرعه سرور آفلاین نگه می دارد.


آیا صرافی از کاربران می خواهد که احراز هویت دو مرحله ای یا سایر گزینه های ردیابی IP یا لیست سفید را فعال کنند؟ این ویژگی‌های امنیتی کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که تنها کاربری که حساب مال اوست می‌تواند تراکنش‌ها را انجام دهد. اگر صرافی شما را مجبور کند ازاحراز هوست دو مرحله ای یا ۲FA استفاده کنید ، امنیت بهتری دارد، زیرا این بدان معناست که آنها می خواهند کاربران در امنیت حساب خود نقشی داشته باشند.


آیا صرافی جوایزی را برای افرادی که ایرادات نرم افزاری آن ها را گزارش می کنند در نظر گرفته است ؟ صرافی‌ای که برای این موارد پاداش بدهد، کاربران را تشویق می‌کند تا در برنامه‌نویسی سایت دقت کنند و ایرادات رو گزارش دهند تا در نهایت بتوانند امنیت خود را بهبود ببخشند.


محدوده ارائه خدمات صرافی های ارز دیجیتال متفاوت است بعضی صرافی ها فقط به کشور خودشان یا چند کشور محدود سرویس ارائه می دهند و برخی به اکثر کشور های دنیا خدمات می دهند ( البته اغلب ایران رو تحریم کردند ) و به همین دلیل ما امن ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی را بر مبنای محدوده تحت پوششان لیست می کنیم :


Gemini احتمالا صرافی ارز دیجیتال در جهان باشد. جمینی یک شرکت مورد اعتماد نیویورکی است که تحت آزمون های بانکی منظم قرار می گیرد و تابع مقررات امنیت سایبری مورد نیاز اداره خدمات مالی نیویورک می باشد ( قوانینی کاملا سختگیرانه ! ). Gemini اولین صرافی و متولی ارزهای دیجیتال در جهان است که آزمون SOC ۱ Type ۲، SOC ۲ Type ۲ SOC ۲ Type ۲ را به پایان رساند و گواهینامه ISO ۲۷۰۰۱ را دریافت کرد.


اکثر ارزهای دیجیتال جمینی در یک سیستم ذخیره سازی سرد ( آفلاین و با شکاف هوا نگهداری می شود ) و مقدار کمی در یک کیف پول آنلاین برای تراکنش ها ذخیره می شود، و البته که این مبلغ نیز بیمه می شود. این سایت همچنین از تمامی معیارهای امنیتی رایج از جمله احراز هویت دو مرحله ای (۲FA) و کلیدهای امنیتی سخت افزاری استفاده می کند.


در حال حاضر Gemini در مجموع در


خدمات ارائه می دهد .


وقتی صحبت از امنیت مبادله به میان می آید، Kraken ممکن است به همان اندازه Gemini ایمن باشد. قوانین امنیتی این شرکت با مقررات مالی ایالات متحده، کانادا، استرالیا، بریتانیا و غیره مطابقت دارد. این صرافی با وجود اینکه از سال ۲۰۱۱ در حال فعالیت است، هرگز هک نشده است. Kraken یک تیم امنیتی اختصاصی دارد و سرورهای آنها تحت نظارت ۲۴ ساعته هفت روز هفته توسط محافظان مسلح و مانیتورهای ویدیویی حفاظت می شوند.


کراکن ۹۵ درصد از سپرده‌ها را در فضای ذخیره‌سازی آفلاین و با شکاف هوا نگه می‌دارد و در عین حال ذخایر کامل آنلاین را حفظ می‌کند تا بتوانند در هر زمان برداشت را انجام دهند. مرتبا تست نفوذ انجام می دهند،


به این معنی که به سیستم های خود حمله می کنند تا نقاط ضعف را پیدا کنند، در حالی که برای گزارش نقص ها هم پاداش می دهند ، به این معنی که جامعه را تشویق می کنند تا با پاداش های مالی مشکلاتی در امنیت خود پیدا کنند. از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر به وقت شرقی، چت زنده و پشتیبانی تلفنی موجود است و اینکه از احراز هویت دو مرحله ای هم پشتیبانی می کنند..


کراکن در همه کشورها به جز کوبا، ایران و کره شمالی سرویس ارائه می دهد .


لیست دیگر صرافی های ارز دیجیتال خارجی که از نظر امنیت بعد از دو صرافی بالا در رده های بعدی قرار می گیرند . توجه داشته باشید این رده بندی از نظر ویژگی های امنیتی بوده و نه کلیات خدمات . همچنین اختلاف این صرافی ها با هم بسیار ناچیز است اما به هر حال باید در هر چیزی یک بهترین وجود داشته باشد !


مرسی که تا پایان این مقاله با ما بودید . در این جا ما به پرسش شما یعنی امن ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی پاسخ دادیم اگر می خواهید راجع به امن ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی اطلاعات کسب کنید ، اینجا کلیک کنید . همچنین حتما نظرات و سوالات خود را در پایین قسمت نظرات مطرح کنید .


منابع


https://www.cryptovantage.com/best-crypto-exchanges/safest-cryptocurrency-exchanges/


https://www.gemini.com/earn?٪۷Eclick_id=۱n۳xab۳ySxyITb۲w۱۴VOxwykUkGSffRZs۲dTyU۰&irgwc=۱


https://www.investopedia.com/best-crypto-exchanges-۵۰۷۱۸۵۵


https://www.benzinga.com/money/safest-crypto-exchanges/


انتهای خبر

0
0