بورس پرس
1401/02/29
00:00
احتمال عرضه اولیه خطوط هوایی امارات با افزایش ۹۱ درصدی درآمدها و کاهش زیان

مدیر اجرایی خطوط هوایی امارات ضمن اعلام افزایش ۹۱ درصد درآمد با رسیدن به ۱۶.۱ میلیارد دلار و کاهش زیان به ۱.۱ میلیارد دلار از احتمال عرضه اولیه سهام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شیخ احمد بن سعید آل مکتوم درباره قیمت سوخت به سی ان بی سی گفت: تعیین اینکه این قیمت کجا متوقف می‌شود یا تا چه حد ممکن است کاهش یابد، بسیار دشوار است. این مسئله واقعا بر تجارت خطوط هوایی تاثیر زیادی می‌گذارد.مسائل ژئوپلیتیک و تهاجم روسیه به اوکراین، اثر قابل توجهی بر قیمت سوخت دارد. سوخت ۲۳ درصد از هزینه‌های عملیاتی را در طول سال به خود اختصاص داده در حالی که در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ این رقم تنها ۱۴ درصد بود.


وی افزود: این گروه قصد دارد مقداری از کمک‌های اضطراری نزدیک به ۴ میلیارد دلاری را که در اوج همه گیری به خطوط هوایی تزریق شده بود به دولت دبی بازپرداخت کند. شاید زمانی در آینده، امارات در بازار باشد و مردم بتوانند سهام را خریداری کنند. از جزئیات اطلاعاتی وجود ندارد.


بنابراین گزارش این در بحبوحه گمانه‌زنی‌هایی است که امارات یا شرکت‌های تابعه ممکن است توسط دولت دبی برای عرضه عمومی مورد استفاده قرار گیرند و به فهرستی از کسب و کار‌هایی می‌پیوندند که از قبل برای عرضه اولیه عمومی به عنوان بخشی از فشار دولت‌های منطقه برای عمومی کردن شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده‌اند.


شیخ احمد بن سعید آل مکتوم در بیانیه‌ای گفت: سال۲۰۲۱-۲۲ عمدتا مربوط به روند بهبودی بود پس از سخت‌ترین سال در تاریخ این گروه. انتظار می رود این مجموعه سال ۲۰۲۲-۲۳ به سودآوری بازگردد و سخت برای رسیدن به اهداف تلاش کند. در حالی که مراقب باد‌های مخالف همانند قیمت بالای سوخت، تورم، انواع جدید COVID-۱۹ و عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی است.


گروه امارات که شامل امارات و شرکت خدمات هوایی آن یعنی Dnata است به رغم بازگشت Dnata به سودآوری، سال جاری یک میلیارد دلار ضرر ثبت کرد. درآمد گروه با ۸۶ درصد افزایش به ۱۸.۱ میلیارد دلار رسید و گروه، سال را با بهبود ۳۰ درصدی موجودی نقدی به ۷ میلیارد دلار به پایان رساند.


فرودگاه‌های دبی در سه ماهه اول سال جاری ۱۳.۶ میلیون مسافر جذب کرده است. ترافیک هوایی مسافران هوایی در دبی ممکن است در سال ۲۰۲۴ به سطح قبل از همه‌گیری برسد یعنی یک سال زودتر از آنچه قبلا انتظار می‌رفت. قطعا از طریق این بهبودی برای امارات باد موافقی خواهد وزید.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0