رمزارز نیوز
1402/12/26
14:22
رشد انفجاری توکن‌های سولانا: خیز قیمت SOL به سمت ۲۰۰ دلار!

شبکه سولانا شاهد ثبت رکوردی جدید در خلق توکن‌های SPL است. در طول هفته گذشته، به طور میانگین روزانه بیش از ۷۸۰۰ توکن جدید ایجاد شده و تنها در روز ۱۱ مارس، این رقم به ۹۶۹۰ توکن رسیده است.


عبارت SPL، مخفف Solana Program Library، مانند ERC-۲۰ در اتریوم، به عنوان استانداردی برای ایجاد و مدیریت توکن در بلاکچین سولانا عمل می‌کند.


این توکن‌ها نقش مهمی در ایجاد یکپارچه‌سازی بدون نقص برنامه‌های کاربردی و پلتفرم‌های مختلف مبتنی بر سولانا ایفا و به رشد و توسعه این اکوسیستم کمک می‌کنند.


در این بین، سولانا نیز عملکرد درخشانی داشته است، قیمت توکن SOL با رشد قابل توجه ۱۰ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به بالاترین رقم خود یعنی ۱۹۳.۴۰ دلار رسید.


این جهش قیمتی با افزایش تقاضا در بازار همراه بوده که به نظر می‌رسد تحت تاثیر رشد ۴۰۰ درصدی داگ ویف هت (WIF)، یکی از میم‌کوین‌های مهم سولانا، قرار گرفته است.


حجم معاملات روزانه صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) سولانا از مرز ۳.۵ میلیارد دلار گذشته که با افزایش ایجاد توکن‌های SPL همزمان شده است. این نقطه عطف، علاقه و فعالیت فزاینده در اکوسیستم را برجسته کرده است و جرقه‌هایی از مسیر آینده و اهمیت آن در چشم‌انداز گسترده ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند.


در زمان نگارش این خبر، حجم معاملات ۲۴ ساعته سولانا ۱۱.۸۰۳ میلیارد دلار و ارزش بازار آن با ۱۰ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۵.۹۵۴ میلیارد دلار رسیده است.


عملکرد اخیر سولانا در کنار ایجاد توکن‌های جدید، نشان از همبستگی قوی بین این دو دارد. از طرفی ارتباط داده‌های درون زنجیره‌‌ای سولانا با میم کوین‌های بومی داگ‌ویف‌هت و بونک (BONK) نشان‌دهنده پتانسیل بالا برای افزایش قیمت بیشتر است، به طوری احتمال دارد سولانا در هفته‌های آینده به محدوده ۲۰۰ دلاری برسد.


انتهای خبر

0
0