بورس۲۴
1402/02/11
13:30
مدیرعامل صنعتی بهشهر: به دنبال افزایش نرخ نیستیم

صفر شریف گفت: با توجه به حاشیه سود مطلوب غبشهر در تولید محصولات، بنابراین افزایش نرخ اعمال نمی شود.

مدیرعامل صنعتی‌ بهشهر: به دنبال افزایش نرخ نیستیم

بورس۲۴ : صفر شریف گفت: با توجه به حاشیه سود مطلوب غبشهر در تولید محصولات، بنابراین افزایش نرخ اعمال نمی شود.


حمیدرضا صفر شریف مدیرعامل صنعتی بهشهر با اشاره به سیاست های فروش، تولید و درآمد زایی این مجتمع تولیدی به بورس۲۴ اظهار داشت: زمانی که این شرکت افزایش نرخ را اخذ کرد، قیمت های جهانی در سقف قرار داشت و با توجه به افزایش نرخ دلار، غبشهر همچنان دارای حاشیه سود مطلوب بوده بنابراین درصدد اعمال افزایش نرخ نیست.


وی با تاکید بر افزایش ۸۰ درصدی قیمت تمام شده تولید روغن ادامه داد: البته دستمزد کارگزان با افزایش ۵۰ درصدی روبه رو شده و نرخ ارز تعلق گرفته به غبهشر نیز ۱۸ درصد رشد را تجربه کرده است.


صفر شریف افزود: قیمت ارز تعلقی به این مجتمع صنعتی معادل ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود که اکنون ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان شده است . اما با تمام این موارد، حاشیه سود همچنان مطلوب بوده و می توان افزایش نرخی را اعمال نکرد.


صفر شریف ظرفیت تولید غبشهر را در کوتاه مدت سودآور دانست و گفت: این شرکت ۱۲ طرح توسعه ای داشت که ۹ طرح تا اسفند سال گذشته اجرایی شد ه و درصدد بوده تا ۳ طرح را تا اخز بهار سال جاری به اتمام برساند.


وی تصریح کرد: محدودیت های ناشی از ارتباطات بین المللی باعث عدم تکمیل و بهره برداری نشدن این طرح های توسعه ای بوده و همین امر، حاشیه سود بلند مدت را توجیه ناپذیر می کند.


مدیرعامل صنعتی بهشهر در خصوص اجرای طرح دولتی کالابرگ و اثرگذاری ان بر میزان فروش و توزیع گفت: برخی معتقد بوده که مطالبات و تخفیفات دولتی به وجود می اید اما هم اکنون طرح کالا برگ در چند استان اجرایی شده و تاثیر بر میزان فروش، تخفیف، توزیع و... نداشته است.


وی در خصوص برخی انتقادات به منظور تخفیف ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در صورت های مالی غبشهر اظهار داشت: نسبت تخفیفات به فروش تنها معادل ۷ درصد می شود . البته سال ۱۴۰۰ این نسبت ۳ درصد بود.


صفر شریف افزود: شرایط بازار، افزایش نرخ تورم، کاهش قدرت خرید مردم، کاهش نرخ جهانی روغن و... باعث شد؛ قیمت ها و میزان تخفیفات را با این عوامل هسو کرده تا فروش و تولید همچنان ادامه داشته باشد.


مدیرعامل صنعتی بهشهر عمده مواد اولیه این مجتمع تولید را وارداتی عنوان کرد و افزود: ۷۰ درصد روغن خام، و ۲۰ درصد دانه های روغنی وارداتی بوده و تنها ۱۰ درصد مواد اولیه غبهشر از داخل تامین می شود.

انتهای خبر

0
0