آوای آگاه
1402/07/12
10:38
۵ طرح توسعه در زیرمجموعه‌های «شفا»

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری شفادارو در حاشیه هشتمین نمایشگاه ایران فارما وضعیت مالی آتی شرکت، برنامه عرضه اولیه زیرمجموعه‌ها و برنامه‌های صادرات را تشریح کرد.

به گزارش آوای آگاه؛ ارسلان کاظم‌پور، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری شفادارو گفت: در دنیا، صنعت دارو یکی از صنایع پرسود محسوب می‌شود. در کشور ما نیز، این صنعت هم پرسود بوده و هم جزء صنایع تک است. سال گذشته، بازار دارویی در ایران ۱۲۵ همت بوده و پیش‌بینی می شود این عدد در سال جاری به ۱۵۰ همت برسد.


وی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو همراه با زیرمجموعه‌هایش برای امسال برنامه فروش ۱۳ همت و برنامه تولید حدود ۷ همت را در نظر دارد.


مدیرعامل شفا تصریح کرد: امید است با تولید محصولات جدید بتوانیم سهم بیشتری از بازار دارو را به خود اختصاص دهیم که این موضوع می‌تواند بر صنعت دارویی کشور هم تاثیرگذار باشد. بنابراین تلاش می‌کنیم تا دو سال آینده سهم و حجم بازار خود را در تولید به ۱۰ همت و فروش را به ۲۰ همت برسانیم.


کاظم‌پور در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای عرضه زیرمجموعه‌ها در بورس دارد یا خیر، توضیح داد: تمامی شرکت‌های ما در فرابورس و بورس پذیرفته شدند و تنها یک شرکت به نام داروسازی راموفارمین مانده که امید است امسال در بورس عرضه شود.


وی اعلام کرد: در شرکت داروسازی دانا تولید سرم و تولید داروهای پرخطر یا هازارد را در برنامه خواهیم داشت. همچنین در شرکت داروسازی اسوه تولید محصولات بایوتک از برنامه‌های اصلی ما است.


مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری شفادارو گفت: در داروسازی جابرابن‌حیان بحث افشانه‌های تنفسی با تکنولوژی جدید و در داروسازی کیمی دارو هم بحث تولید آمپول‌های جدید و آمپول‌های پروپوفول را در برنامه کاری داریم.


کاظم‌پور درمورد برنامه صادراتی شفا توضیح داد: با کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج‌فارس و حتی روسیه در حال مذاکره هستیم. ضمن آنکه چندین محصول ما در این کشورها ثبت شده و تلاش می‌کنیم پس از تبیین نیازهای داخلی در برخی از محصولات از جمله آنتی‌بیوتیک، مکمل‌ها و محصولات بایوتک به کشورهای همسایه صادرات داشته باشیم. در مجموع فعلا برای چندین محصول در کشورهای همسایه صادرات انجام می‌شود، اما برای افزایش میزان آن در تلاش هستیم.



انتهای خبر

0
0