آکادمی هلاکوئی
1401/04/11
22:30
وضعیت پروتکل های پیشرو دیفای

پروتکل‌های پیشرو دیفای، مانند میکر(Maker)، آوه(Aave) و کرو(Curve)…

پروتکل‌های پیشرو دیفای، مانند میکر(Maker)، آوه(Aave) و کرو(Curve) ، طی چند ماه گذشته شاهد کاهش ارزش کل قفل شده (TVL) خود بوده‌اند. ادامه روند نزولی بازار عمومی ارزهای دیجیتال با در معرض خطر قرار دادن فضای دیفای به کاهش بیشتر می‌افزاید.


طبق داده‌های Defi Llama، ارزش کل قفل شده پروتکل‌های دیفای که در زنجیره‌های مختلف میزبانی می‌شوند از زمان رکود عمومی آوریل(فروردین) کاهش یافته است. با ثبت شاخص ۲۲۹.۹۴ میلیارد دلاری در ابتدای آوریل، ارزش این رقم تنها در یک دوره سه ماهه بیش از ۶۵ درصد کاهش یافته است.


ارزش کل قفل شده Maker در سه ماه گذشته شاهد کاهش از ۱۵.۱۸ میلیارد دلار به ۷.۵۳ میلیارد دلار بوده است.


به طور مشابه، Aave در مدت مشابه در TVL خود از ۱۳.۷۷ میلیارد دلار به ۴.۷۳ میلیارد دلار کاهش یافته است. با مشاهده کاهش از ۲۰.۷۶ میلیارد دلار به ۴.۹۵ میلیارد دلار در TVL خود در سه ماه گذشته، Curve افت ۸۰ درصدی را ثبت کرد.


در ۹۰ روز گذشته، قیمت توکن های MKR، AAVE و CRV شاهد زیان بوده است. با ۲۰۸۵ دلار به ازای هر توکن MKR در ابتدای آوریل، وضعیت نزولی بازار کریپتو در سه ماه گذشته، کاهش ۵۷ درصدی را بر این توکن تحمیل کرده است. همچنین آوه در ۹۰ روز گذشته ۷۲ درصد کاهش قیمت را ثبت کرد.


CRV نیز در سه ماه گذشته ۷۱ درصد کاهش قیمت داشته است. ارزش بازار این توکن نیز در مدت مشابه از ۱.۲۳ میلیارد دلار به ۴۰۶.۶۲ میلیون دلار کاهش یافت.


همچنین در طی سه ماه گذشته، تعداد آدرس‌های جدید ایجاد شده در شبکه MKR در ۱۱ می(۲۱ اردیبهشت) به ۲۶۰ رسید.جالب اینجاست که AAVE همچنین در اواسط ماه می(اواخر اردیبهشت) شاهد افزایش ۴۴۶ آدرس در تعداد آدرس های جدید ایجاد شده در شبکه خود بود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: ambcrypto




انتهای خبر

0
0