همفکران
1401/03/02
11:04
#مجمع #کخاک 📌به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع خاک چینی ایران با مشارکت 84.23 درصد از سهامداران رسیمیت یافت و در حال برگزاری است...

#مجمع


#کخاک


📌به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع خاک چینی ایران با مشارکت ۸۴.۲۳ درصد از سهامداران رسیمیت یافت و در حال برگزاری است...


✅منصور پورمهدی مدیرعامل کخاک به مجمع گزارش داد:


بزرگ‌ترین تولید کائولن در خاورمیانه و تنها تولیدکننده کائولن کشور هستیم. درآمد شرکت با افزایش ۵۵ درصدی نسبت به سال مالی گذشته به ۶۰۸ میلیارد تومان رسیده است.



✅در این سال مالی سود عملیاتی با رشد ۳۸ درصدی ۴۶۸ میلیارد تومان و سود خالص به ۴۴۱ میلیارد تومان رسید.



✅۸۷ هزار تن محصول معادل ۲۲ میلیارد تومان، عرضه در بورس کالا داشتیم. تولید با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۳۱ هزار تن رسیده است.



✅پروژه‌های شرکت: پروژه بلوک به تولید آزمایشی رسیده است و با یک شیفت کاری آن را انجام می دهیم. مجوزهای مربوطه را بگیریم تولید بیشتر خواهد شد. این موضوع در سال ۱۴۰۱ اجرایی شده و سود شرکت را رشد خواهد داد.


تولید کائولن نیز در برنامه‌های شرکت است تا بتوانیم در این بازار نیز بمانیم.



📌در پاسخ به سوال سهامداران مطرح شد:



✅هزینه‌های حمل در ۳ سال اخیر به شدت بالا رفته است، قیمت هم افزایش پیدا کرده است، برای حفظ بازارهای صادراتی باید قیمت‌ها را تعدیل کنیم.



✅برای تسویه صادرات به هند، فلدسپات داده شده که شرکت آن را دوباره صادر کرده و از این محل سود برده است.



✅تولید الیاف شیشه‌ای کلا کنسل شده است. مطالعات مقدماتی برای تولید محصولات جدید هم در دست بررسی است بعد از اتمام مطالعات نسبت به تولید تصمیم‌گیری خواهد شد.



✅پیش‌بینی شده که هزینه بهره مالکانه معدن شرکت در ۱۴۰۱ از ۴۴ میلیارد تومان به ۶۳ میلیارد تومان افزایش یابد.



✅۲۱۰ میلیارد تومان درآمد در سال ۱۴۰۱ از محل طرح توسعه افزایش خواهد یافت.



✅تولید جامبوبگ در حد پیشنهاد است، تولید در حجم کل شرکت اقتصادی نیست.



✅۹ میلیون یورو بدهی ارزی داریم که تا روشن شدن تکلیف برجام صبر کرده بودیم. اما به خاطر تغییر نرخ ارز، با مصوبه هیات مدیره، تصمیم گرفتیم که از طریق فروش سهام و منابع داخلی، بدهی ارزی شرکت را تا ۳ ماه آینده تسویه کنیم. بانک در این باره مشوق‌های در نظر گرفته است.


Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0