اخبار اکس نوین
1400/07/03
10:30
توقف خدمات بزرگترین استخر استخراج اتریوم جهان در چین؛ تبعات محدودیت های جدید چینی‌ها

اکس نوین: در شرایطی که چین محدودیت های جدیدی را بر حوزه ارزهای دیجیتال اعمال کرده است، بزرگترین استخر استخراج اتریوم در جهان ارائه خدمات خود در این کشور را متوقف کرد. بانک مرکزی چین روز گذشته تمامی تراکنش های مرتبط با ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد؛ این بدان معنی است که معامله بیت کوین، اتریوم و سایر کوین های اصلی در این کشور ممنوع خواهد بود و تمامی فعالیت های مرتبط با این ارزها غیرقانونی محسوب خواهد شد. در همین راستا، استخر اسپارک، بزرگترین استخر استخراج اتریوم در جهان که ۲۵ درصد از کل هش ریت این شبکه را تشکیل می دهد اعلام کرده است که دیگر خدمات خود…

اکس نوین : در شرایطی که چین محدودیت های جدیدی را بر حوزه ارزهای دیجیتال اعمال کرده است، بزرگترین استخر استخراج اتریوم در جهان ارائه خدمات خود در این کشور را متوقف کرد.


بانک مرکزی چین روز گذشته تمامی تراکنش های مرتبط با ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد؛ این بدان معنی است که معامله بیت کوین، اتریوم و سایر کوین های اصلی در این کشور ممنوع خواهد بود و تمامی فعالیت های مرتبط با این ارزها غیرقانونی محسوب خواهد شد.


در همین راستا، استخر اسپارک، بزرگترین استخر استخراج اتریوم در جهان که ۲۵ درصد از کل هش ریت این شبکه را تشکیل می دهد اعلام کرده است که دیگر خدمات خود را به ماینرهای مستقر در کشور چین ارائه نمی دهد.


استخر اسپارک اعلام کرده است که به دلیل رعایت مقررات این کار را انجام می دهد. از اقدام اخیر بزرگترین استخر استخراج اتریوم در جهان می توان از برنامه تعطیلی گسترده در آینده با خبر شد.


ون شینشیانگ، مدیر بخش پرداخت و تسویه بانک مرکزی چین اخیرا از رشد ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها ابراز نگرانی کرده است. به عقیده وی، عبور ارزش بازار بیت کوین از ۸۰۰ میلیارد دلار و گذشتن بازار استیبل کوین ها از ۱۲۰ میلیارد دلار چالشی بزرگ محسوب می شوند.


این اولین بار نیست که چین فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام می کند. در ماه مه، ممنوعیت استخراج بیت کوین و سرکوب ماینرهایی که در چین فعالیت می کردند باعث شد تا قیمت بیت کوین به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کند.


در پی انتشار اخبار مربوط به ممنوعیت مجدد بانک مرکزی چین، بازار ارزهای دیجیتال سقوط کرد و بهای بیت کوین به ۴۱ هزار دلار رسید. اتریوم نیز به زیر قله ۳ هزار دلاری سقوط کرد.


منبع u.today


انتهای خبر

0
0