اقتصاد آنلاین
1399/11/28
13:01
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ فلزات اساسی کم اقبال‌ترین گروه امروز در بورس

افراد حقیقی در بورس امروز ۸۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فملی بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۸۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۱۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴درصد یعنی هزار و ۵۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۴درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «مواد و محصولات دارویی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «فملی»، «فولاد» و «وبملت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «دسینا»، «تاپکیش» و «سیستم» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع مس ایران حدود ۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی داروسازی سینا با برتری ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۸۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۱۱۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی28.11.99
بیشترین تغییر مالکیت صنایع28.11.99
انتهای خبر

0
0