بورس پرس
1401/06/18
14:50
آخرین موضع گیری ایران و آمریکا، اروپا ، روسیه درباره آینده مبهم برجام

آینده مبهم برجام با اعلام آخرین موضع گیری ایران و آمریکا، اروپا ، روسیه همراه شده تا جریان پیچیده ماه های اخیر این موضوع مهم ادامه دار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، موضع گیری ایران و آمریکا و اروپا و... درباره آینده مبهم برجام همچنان ادامه دارد و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در تماس با همتای چینی اعلام کرد: آمریکا باید از کاربرد ادبیات ابهام در متن فاصله بگیرد تا توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد. تهران در رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار همچنان جدی است.


براساس این گزارش، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا هم گفت: از نظر واشنگتن، نهایی کردن توافق با ایران نزدیک نیست و شکاف ها و اختلاف ها همچنان وجود دارد اما مذاکرات هنوز ادامه دارد.


میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره نتایج منفی صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس هشدار داد و در توییتر اعلام کرد: چنین قطعنامه‌ای بسیار غیرسازنده خواهد بود. باید پیامدهای بسیار منفی تصویب قطعنامه درباره ایران در جلسه هفته آینده شورای حکام آژانس را به یاد آورد.


وزارت خارجه فرانسه هم در بیانیه‌ای نبست به دو گزارش جدید مدیرکل آژانس مبنی بر ذخائر اورانیوم غنی‌شده ۱۹ برابری و عدم امکان تضمین برنامه هسته‌ای صلح آمیز، اظهار نگرانی کرد.


رئیس موساد نیز که در سفر به آمریکا با مقام‌های ارشد اطلاعاتی و امنیتی درباره ایران رایزنی کرده ، گفت: اسرائیل در برابر رفتارهای ایرانی آرام نخواهد نشست.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0