بورس پرس
1401/03/31
00:00
عامل اصلی زیان انباشته ۱۳.۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو / برنامه صادرات

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: دلیل اصلی زیان انباشته ۱۳.۵ هزار میلیارد تومانی شرکت در سال‌های گذشته مربوط به تولید زیاد خودروهای زیان‌ده و بی‌کیفیت بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مهدی خطیبی در مراسم رونمایی از کامیون کشنده جدید شرکت ایران خودرو دیزل، گفت:در سال‌های گذشته تولید پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با داشتن بیشترین نارضایتی مردم و زیان از بیشترین تیراژ نیز برخوردار و یکی از دلایل زیان انباشته ایران خودرو بی توجهی به تنوع و کمیت تولید بود.


وی افزود: دی ماه سال گذشته شرکت بورس زیان انباشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی را برای سال ۱۴۰۱ برای گروه صنعتی ایران خودرو پیش بینی کرد که حاصل بی توجهی به کیفیت و تیراژ تولیدات بود.سال جاری تیراژ تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو هدفگذاری شده که ۲۵ هزار دستگاه آن خودروهای تجاری و بقیه خودروی سواری است.


خطیبی از برنامه ریزی برای صادرات حداقل ۱۵ هزار دستگاه خودرو سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها به بازار روسیه و ونزوئلا صادر خواهند شد. پنج‌هزار دستگاه خودروی دنا پلاس اتوماتیک به ونزوئلا صادر و برای حضور در بازار روسیه، سرمایه گذاری مشترک با این کشور پیش‌بینی می‌شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0