بااقتصاد
1399/09/18
15:10
بازدهی ۲۱۲ درصدی ارزش دارایی‌های «وکبهمن» تا ۱۶ آذرماه

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن اعلام کرد بازده پرتفو وکبهمن از نظر ارزش خالص دارایی‌ها در تاریخ ۱۶ آذرماه جاری نسبت به ابتدای سال، ۲۱۲ درصد رشد داشته این درحالی است که بازده شاخص کل و سرمایه‌گذاری‌ها طی این مدت به ترتیب ۱۹۷ و ۱۸۳ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، عباس شفیع‌پور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۶۲ با نام شرکت کلپورگان (سهامی خاص) تشکیل شد و در حوزه بازرگانی صنایع دستی فعال بود، گفت: شرکت در سال ‌‌۱۳۸۲ به یک نهاد مالی با نام مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن (سهامی عام) تغییر یافت و از سال ۹۶ فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه سرمایه‌گذاری آغاز کرد.


شفیع‌پور فعالیت اصلی شرکت ‌سرمایه‌گذاری کوثر بهمن را سرمایه‌گذاری در سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری در سایر اوراق ‌بهادار و ... عنوان کرد و افزود: ۱۰۰ درصد سرمایه این شرکت متعلق به بانک سیناست که در جریان عرضه اولیه، ۱۰ درصد آن به عموم سرمایه‌گذاران و ۲ درصد نیز به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود ضمن آنکه برنامه عرضه ۸ درصد دیگر از سهام وکبهمن را در جریان بازار داریم.


به گفته شفیع‌پور این شرکت در ابتدا سرمایه ۵ میلیارد تومانی داشته که طی ۷ مرحله افزایش سرمایه به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.


او در ادامه وضعیت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن را با ۲۷ شرکت سرمایه‌گذاری فعال در بورس مقایسه کرد و گفت: ارزش پرتفو ما در ۳۱ شهریورماه امسال ۵ هزار میلیارد تومان بوده که در حال حاضر به ۵۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است که از نظر ارزش روز پرتفو سرمایه‌گذاری، رتبه ششم و از لحاظ بازده نیز رتبه هشتم را دربین ۲۷ شرکت داریم و با در نظر گرفتن اینکه وکبهمن سابقه فعالیت ۴ ساله در حوزه سرمایه‌گذاری دارد، عملکرد قابل قبولی را به ثبت رسانده است.


مدیرعامل سرمایه‌گذاری کوثر بهمن در خصوص وزن سرمایه‌گذاری‌های بورسی و غیربورسی و وضعیت سهام موجود در پرتفو این شرکت، بیان کرد: ۹۶ درصد از سرمایه‌گذاری‌های ما در بازار سرمایه صورت گرفته و پرتفو ما شامل سهام بنیادی و عمدتا DPSمحور است بدین ترتیب پرتفو شفافی داریم که NAV آن به راحتی قابل محاسبه است.



شفیع‌پور درباره سرمایه‌گذاری‌های خارج از بورس نیز افزود: وکبهمن ۲۰ درصد از سهام شرکت فن آوا کارت را در اختیار دارد و تلاش دارد این شرکت را وارد بازار سرمایه کند؛ علاوه بر این سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، دارنده ۲۰ درصد از سهام شرکت توسعه نوآوری و فناوری سیناست که در حوزه فین‌تک و فناوری‌های نوین فعالیت می‌کند.



خلاصه‌ای از وضعیت سودآوری وکبهمن



مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن در بخش دیگری از این نشست خبری درآمدهای عملیاتی این شرکت را طبق پیش‌بینی بودجه ۹۹ رقم ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۲ درصد از درآمدهای عملیاتی را پوشش داده و نزدیک به ۲۸۰ میلیارد تومان سود محقق کرده‌ایم.


او در ادامه با اشاره به اینکه سود خالص قابل تقسیم نیز در بودجه امسال ۱۶۶ میلیارد تومان بوده که در شش‌ماهه نخست سال، ۲۵۰ میلیارد تومان محقق شده است، اظهار کرد: این رقم در پایان سال ۹۸ حدود ۲۶۲ میلیارد تومان بود و نشان می‌دهد که پوشش سود وکبهمن در شش‌ماه اول امسال معادل با یک سال گذشته بوده است.


شفیع‌پور همچنین جمع دارایی‌های این شرکت را در پایان سال ۹۸ رقم ۵۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد که این رقم در ۳۱ شهریورماه امسال به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و در حال حاضر نیز به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.


مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن بازده این شرکت را نسبت به شاخص کل و شاخص سرمایه‌گذاری‌ها مقایسه کرد و گفت: بازده پرتفو وکبهمن از نظر ارزش خالص دارایی‌ها در تاریخ ۱۶ آذرماه جاری نسبت به ابتدای سال، ۲۱۲ درصد رشد داشته این درحالی است که بازده شاخص کل و سرمایه‌گذاری‌ها طی این مدت به ترتیب ۱۹۷ و ۱۸۳ درصد بوده است.


او در پایان با بیان اینکه امروز فرایند ثبت سفارش عرضه اولیه شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بهمن با نماد «وکبهمن» انجام و فردا تخصیص سهام صورت می‌گیرد، افزود: بازه قیمتی در نظرگرفته شده برای این سهم از ۱۴۲۰۰ تا ۱۴۴۸۴ ریال در نظر گرفته شده که معادل ۶۵ درصد NAV سهم در روز دوازدهم آذرماه جاری است؛ از این رو وکبهمن سهام ارزنده‌ای است و امیدواریم این عرضه اولیه برای بازار سرمایه و سهامداران بازدهی خوبی به همراه داشته باشد.



انتهای خبر

0
0