بورس پرس
1402/02/10
00:00
"فارس" هم درباره پرونده افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران توضیح داد

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس درباره پرونده کیفری فرآیند افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران، شکایات علیه اعضای هیات مدیره وقت و ... ، دست به شفاف سازی زد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم درخصوص پرونده کیفری مطروحه راجع به فرآیند افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران ، شکایت علیه هیات مدیره وقت این هلدینگ و ...، دست به شفاف سازی زد.


بر اساس این گزارش، علی عسگری مدیرعامل "فارس" در خصوص پرونده کیفری مطروحه راجع به فرآیند افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران در شعبه ۵ دادسرای جرایم اقتصادی ،موضوع شکایت جمعی از سهامداران و سازمان بورس به طرفیت اعضای هیات مدیره و شخصیت حقوقی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سایر اشخاص، قرار نهایی ۲۶ فروردین توسط شعبه ۵ بازپرسی دادسرای جرایم اقتصادی ناحیه ۳۲ تهران صادر شد که به تاریخ امروز طی پیگیری بعمل آمده توسط امور حقوقی شرکت واصل شد . بطور خلاصه مواردی که صرفا مرتبط با این شرکت است جهت آگاهی به استحضار سهامداران می رسد.


- درخصوص شکایات شکات علیه اعضای هیات مدیره وقت و فعلی این شرکت و سایر اشخاص دایر بر "تحصیل مال نامشروع، خیانت در امانت، سوء استفاده از اختیارات و منافع و اعتبارات شرکت به نفع خود یا دیگری که مستقیم یا غیر مستقیم در آن ذینفع هستند"، دادسرا به جهات عدیده از جمله عدم کفایت ادله اثباتی بر انتساب بزه به نامبردگان و عدم ورود عنصر روانی، قرار منع تعقیب صادر کرد.


- مضافا در خصوص اعلام گزارش سازمان بورس کلیه اعضای هیات مدیره وقت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سایر اشخاص، دائر بر "سوء استفاده از اختیارات و اموال و اعتبارات به نفع شرکتی که مستقیم یا غیرمستقیم نفع دارند"، بنابه استدلال دادسرا قرار منع تعقیب صادر کرد.


- در خصوص شکایت علیه هیات مدیره وقت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پترول و چهار شرکت پتروشیمی ممسنی، دهدشت، کازرون و گچساران، دائر بر "عدم ارائه اطلاعات به سازمان بورس، عدم رعایت حق تقدم، تخلف در تهیه صورت های مالی، تصدی عضو هیات مدیره در بیش از یک شرکت دولتی صرف نظر از صحت و سقم موضوع به استناد اینکه مجازات اقدامات مذکور از نوع درجه ۷ بوده، قرار عدم صلاحیت و شایستگی دادگاه کیفری دو تهران صادر شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0