رمزارز نیوز
1401/11/21
12:00
کلاهبرداری ارز دیجیتال در دانشگاه آکسفورد!

یک فرد هلندی ۴۰ ساله که در کالج سنت کراس آکسفورد تحصیل کرده است، به دلیل سرقت ۲,۱۵۶,۰۰۰ پوند (بیش از ۲.۶… مطالعه مطلب ...

یک فرد هلندی ۴۰ ساله که در کالج سنت کراس آکسفورد تحصیل کرده است، به دلیل سرقت ۲,۱۵۶,۰۰۰ پوند (بیش از ۲.۶ میلیون دلار) با استفاده از یک طرح کلاهبرداری رمزارزی به ۵۴ ماه زندان محکوم خواهد شد.


طبق گزارش‌ها، کارآگاهان بریتانیایی این کلاهبرداری را به مردی نسبت داده‌اند که از نام مستعار نوربرت ون دن برگ در وب‌سایت مخرب خود و دروس دانشگاه استفاده می‌کرد. این فرد زمانی که در کالج سنت کراس تحصیل می‌کرد، کلاهبرداری خود را با ارزهای دیجیتال آغاز کرد. او وب‌سایتی را با نام جعلی راه‌اندازی کرد که «seeds» (گذرواژه‌هایی که کاربران معتقد بودند به خطر نیفتاده‌اند) تولید می‌کرد. این گذرواژه‌ها برای استفاده از رمزارز میوتا (MIOTA) ضروری بودند. با این حال، یک کد مخرب به “seeds” متصل می‌شد که دسترسی این فرد به دارایی‌های مشتریان را امکان‌پذیر می‌کرد.


او شروع به سرقت وجوه کرد و آنها را به حساب خود واریز کرد. متعاقبا، مجرم در ژانویه ۲۰۱۸ با استفاده از صرافی Bitfinex، ذخایر رمزارز میوتا خود را به رمزارز مونرو (XMR) تبدیل کرد. تعدادی از سرمایه‌گذاران آسیب‌دیده دارایی‌های گم‌شده خود را در سال ۲۰۱۸ به پلیس آلمان گزارش دادند. پلیس آلمان با همکاران انگلیسی خود تحقیقاتی را آغاز کرد. مقامات این فرد را در شب کریسمس ۲۰۲۰ در هلند دستگیر و دو سال بعد او را محکوم کردند.


چنین کلاهبرداری‌هایی در چند سال گذشته در بریتانیا بسیار محبوب شده‌اند و افت بازار در سال ۲۰۲۲ هم این‌گونه فعالیت‌ها را متوقف نکرد.


انتهای خبر

0
0