رمزارز نیوز
1402/12/16
11:05
تاریخ‌سازی دوباره بیت کوین؛ رکورد قیمت BTC بعد از ۸۴۷ روز شکسته شد!

روز گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) برای اولین بار از ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بالای ۶۹ هزار دلار رسید. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار روز گذشته با ۹ درصد افزایش قیمت، یک سقف تاریخی جدید را در ۶۹۱۷۰ ثبت کرد.

bitcoin-price-hits-all-time-high

با این وجود، قیمت بیت کوین فقط برای مدت کوتاهی بالاتر از سقف تاریخی پیشین خود قرار داشت و به سرعت یک اصلاح را تجربه کرد. با این حال، می‌توان گفت که پس از ۸۴۷ روز، قیمت در نهایت به طور کامل بهبود یافته است.


با توجه به رسیدن قیمت به سقف تاریخی جدید، همه دارندگان بیت کوین در حال حاضر در وضعیت سوددهی قرار دارند.

bitcoin-price-hits-all-time-high

قیمت طلا نیز همزمان با بیت کوین، به بالاترین سطح تاریخی خود رسید.


اصلاح قیمت بیت کوین؛ علت چه بود؟

به محض اینکه قیمت بیت کوین از ۶۹ هزار دلار فراتر رفت، با فشار فروش شدیدی مواجه شد. در پی این فروش گسترده، قیمت آن حتی تا ۶۱ هزار دلار نیز سقوط کرد. در ادامه، این اصلاح در سراسر بازار ارزهای دیجیتال نیز منعکس شد و بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار از ارزش بازار، در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافت.


علی مارتینز، تحلیلگر مشهور ارز دیجیتال، با استناد به داده‌های پلتفرم سنتیمنت (Santiment)، توجه سرمایه‌گذاران را به شاخص MVRV (ارزش بازار به ارزش واقعی) بیت کوین که در حال حاضر ۱۹.۵۷ درصد است، جلب کرده است.


مارتینز به یک الگوی تاریخی نگران‌کننده اشاره کرده که بر اساس آن، از فوریه ۲۰۲۱، هر بار شاخص MVRV از آستانه ۱۸ درصد فراتر رفته، قیمت بیت کوین بین ۲۴ تا ۵۵ درصد اصلاح شده است. لذا سرمایه‌گذاران باید در این مرحله از بازار، احتیاط بیشتری داشته باشند.

bitcoin-price-hits-all-time-high

در همین حال، بر اساس یافته‌های کریپتو‌کوانت (CryptoQuant)، هزار بیت کوین به ارزش تقریبی ۶۹ میلیون دلار به صرافی کوین‌بیس منتقل شده است. این بیت‌کوین‌ها از آدرس‌های مرتبط با ماینرها منتقل شده‌اند و قدمت آن‌ها به بیش از یک دهه می‌رسد. این تراکنش درست قبل از رسیدن بیت کوین به سقف تاریخی جدید خود، صورت گرفته است.


فراهم شدن فرصت خرید

با توجه به این که قیمت بیت کوین پس از ثبت اوج تاریخی جدید خود کاهش یافته، سرمایه‌گذاران می‌توانند از فرصت به وجود آمده برای خرید این ارز دیجیتال استفاده نمایند.


طبق داده‌های سنتیمنت، شاخص سود باز بیت کوین در صرافی‌ها، به دنبال ثبت سقف قیمتی جدید، کاهش یافته است. کاهش این شاخص، نشان‌دهنده کاهش فعالیت معاملاتی سوداگرانه است.


با فرض تثبیت فاندینگ ریت، قیمت ممکن است نوساناتی را تجربه کند که کمتر تحت تاثیر پوزیشن‌های آتی و آپشن قرار دارد و بیشتر منعکس‌کننده پویایی عرضه و تقاضای واقعی از سوی معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و هولدر‌ها است.

انتهای خبر

0
0