رمزارز نیوز
1403/05/01
12:30
شوک خروج بایدن از انتخابات به بازار کریپتو؛ چه تغییراتی در انتظار بیت‌کوین است؟

کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ باعث شد تا در عرض ۳۰ دقیقه، ۶۷ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ در بازار کریپتو لیکویید شود. پس از اعلام این خبر، قیمت بیت‌کوین…

کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ باعث شد تا در عرض ۳۰ دقیقه، ۶۷ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ در بازار کریپتو لیکویید شود.


پس از اعلام این خبر، قیمت بیت‌کوین بلافاصله تا ۲.۸ درصد کاهش یافت، اما سپس از مرز ۶۵۸۰۰ دلار برگشت و در چند ساعت بیش از ۳.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۸۴۸۰ دلار رسید. در این مدت، همچنین معامله‌گرانی که پوزیشن‌های شورت داشتند، ۳۴ میلیون دلار ضرر کردند.


در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین با ۰.۹۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در محدوده ۶۷۳۰۰ دلار قرار دارد.


biden-withdrawal-liquid-67-million-long-

نمودار یک روزه قیمت بیت‌کوین. مارکوس تیلن، بنیان‌گذار ۱۰x Research، در این‌باره گفت که نبود یک جایگزین معتبر برای بایدن، منجر به افزایش قیمت بیت‌کوین شده است. همچنین، یک سفارش خرید بزرگ در همان زمان در بازار ثبت شد که به بازیابی سریع قیمت کمک کرد.


در بازه زمانی ۱۲ ساعته بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به وقت UTC، بیش از ۸۱.۱ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ و ۵۳.۴ میلیون دلار از پوزیشن‌های شورت لیکویید شدند. از این مقدار، ۴۳.۸ میلیون دلار مربوط به بیت‌کوین، ۳۱.۱ میلیون دلار مربوط به اتریوم و ۸.۶ میلیون دلار نیز مربوط به سولانا بود.

biden-withdrawal-liquid-67-million-long-

مجموع لیکوییدها نیز به ۱۳۴.۵ میلیون دلار رسید که بالاترین میزان لیکوییدیشن در یک دوره ۱۲ ساعته از ۸ جولای است. قابل توجه است که بیشتر این لیکوییدها در صرافی بایننس و اوکی‌ایکس رخ داد که به ترتیب ۶۴.۵ میلیون دلار و ۴۴ میلیون دلار ارزش داشتند.


در این میان، لازم به ذکر است که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، به عنوان جایگزین احتمالی بایدن برای نامزد دموکرات‌ها مطرح شده است. طبق پیش‌بینی پلتفرم غیرمتمرکز پلی‌مارکت (Polymarket)، شانس برنده شدن دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، در انتخابات ۲۰۲۴ حدود ۶۴ درصد است و کامالا هریس با ۳۱ درصد در رتبه بعدی قرار دارد.


نظر تحلیلگران در رابطه با تاثیر ریاست‌جمهوری ترامپ بر بازار کریپتو

برخی از تحلیلگران مانند جاش گیلبرت، معتقدند که حرکت ناگهانی بایدن برای کناره‌گیری از انتخابات ۲۰۲۴ می‌تواند یک عامل تقویت‌کننده و تاثیرگذار برای دارایی‌های کریپتو باشد. به گفته او، هرچه شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات بیشتر شود، شاهد افزایش بزرگی در بازار کریپتو خواهیم بود.


ترامپ اخیرا بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال را به عنوان بخشی از کمپین انتخاباتی خود قرار داده و در ۱۴ ژوئن اعلام کرده که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور، به جنگ علیه کریپتو که توسط دولت بایدن به راه افتاده، پایان خواهد داد.


در همین راستا، مارکوس تیلن گفته که ترامپ ممکن است در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴، این ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی استراتژیک برای دولت آمریکا انتخاب کند.


طبق گزارش‌ها، دولت آمریکا فقط ۲۱۲،۸۰۰ بیت‌کوین، معادل ۱۵ میلیارد دلار، در اختیار دارد، این درحالی است که ذخایر طلای آمریکا حدود ۶۰۰ میلیارد دلار است. به گفته تیلن، اگر دولت آمریکا ذخایر بیت‌کوین خود را دو برابر کند، تاثیر آن تقریبا معادل تاثیر جریان ورودی سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین بر قیمت این رمزارز خواهد بود.


با این حال، برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند هنوز زود است که درباره یک رشد بزرگ در بازار کریپتو هیجان‌زده شویم. به عقیده این گروه، سرمایه‌گذاران باید فعلا هیجان خود را کنترل کنند.


انتهای خبر

0
0