بورس۲۴
1401/11/17
15:48
کوچک سازی سبد انرژی «مدیریت» برای انتقال به تابلو بورس

عظیمی گفت: سرمایه گذاری مدیریت از سبد سهام انرژی، بازده مطلوبی داشت اما برای ورود به تابلوی معاملات شرکت بورس باید وزن آن کاهش پیدا می کرد.

کوچک سازی سبد انرژی «مدیریت» برای انتقال به تابلو بورس

بورس۲۴ : عظیمی گفت: سرمایه گذاری مدیریت از سبد سهام انرژی، بازده مطلوبی داشت اما برای ورود به تابلوی معاملات شرکت بورس باید وزن آن کاهش پیدا می کرد.


مهدی عظیمی مدیرعامل سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به برخی انتقادات از خروج این شرکت از سهامداری برخی شرکت های حوزه انرژی به خبرنگار بورس۲۴ اظهار داشت: این شرکت معادل ۶ میلیارد سهام از حوزه انرژی را خریداری کرده بود، به طوری که در بازه زمانی مشخصی، معادل ۲۰۰ میلیارد تومان سود به دست آورد.


وی ادامه داد: اما به دلیل سیاست های سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت ملزم به کاهش این سبد سرمایه گذاری شده تا در شرکت بورس پذیرش شود.


مدیرعامل مدیریت با اشاره به رعایت قوانین و حضور این شرکت بر تابلوی معاملات بورس یادآور شد: اکنون سبد سرمایه گذاری به حالت متعادل و هماهنگی رسیده به طوری که از بابت این سرمایه گذاری ها نیز در سال مالی گذشته، معادل ۵۰ درصد سود اخذ کرده است.


عظیمی با تاکید بر حفظ و نگهداری نقدینگی در شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری گفت: به دلیل نبود همکاری میان سهامداران و درخواست آن ها برای اخذ سود سنواتی، درصدد تنوع سرمایه گذاری برآمده و با توجه به ایجاد شرایط ثبات کنونی، به افزایش سرمایه اقدام شد.

انتهای خبر

0
0