رمزارز نیوز
1402/12/23
16:30
تحلیل روند سولانا: قیمت SOL آماده ثبت یک اوج تاریخی جدید است؟

به نظر می‌رسد قیمت سولانا (SOL) آماده شروع یک چرخه صعودی جدید، مشابه حرکت اخیر بیت کوین است. سوالی که به وجود می‌آید، این است که آیا قیمت سولانا نیز به زودی سقف تاریخی جدیدی (ATH) را ثبت خواهد کرد یا خیر.


آیا سولانا می تواند مقاومت نسبت طلایی را در ۱۷۰ دلار بشکند؟

سولانا در حال نزدیک شدن به مقاومت نسبت طلایی (سطح ۰.۶۱۸ فیبوناچی) در نزدیکی ۱۷۰ دلار است و رشدی حدودا ۱۰.۶ درصدی برای رسیدن به آن لازم دارد.


غلبه قیمت بر این سطح مقاومت می‌تواند شروع‌کننده یک چرخه صعودی جدید برای سولانا باشد و به طور بالقوه منجر به آزمایش مجدد سقف تاریخی (ATH) کنونی در محدوده ۲۶۰ دلار شود.

sol-starting-a-bull-run

هیستوگرام اندیکاتور MACD در چارت ماهانه، روندی صعودی دارد و خطوط این اندیکاتور، تقاطعی صعودی ایجاد کرده‌اند. اندیکاتور RSI نیز در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است. در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای از واگرایی نزولی یا سایر سیگنال‌های نزولی وجود ندارد.


نمودار هفتگی سولانا: حرکت صعودی ادامه دارد!

در نمودار هفتگی نیز، قیمت سولانا سیگنال‌های عمدتا صعودی را صادر می‌کند. هیستوگرام MACD از هفته قبل روند صعودی داشته و خطوط این اندیکاتور، تقاطعی صعودی ایجاد کرده‌اند. با این حال، اندیکاتور RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد که به طور بالقوه، نشان‌دهنده یک واگرایی نزولی است.

sol-starting-a-bull-run

اگر قیمت سولانا موفق نشود بر مقامت سطح ۱۷۰ دلار غلبه کند و در ادامه کاهش یابد، در سطوح ۹۹ دلار و ۶۰ دلار حمایت خواهد شد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای نیز دیگر حمایت آن خواهد بود که هم‌اکنون در سطح ۶۶.۳ دلار قرار گرفته است.


نمودار روزانه سولانا: صدور سیگنال نزولی توسط اندیکاتور MACD

در نمودار روزانه، سیگنال‌های نزولی و صعودی در کنار یکدیگر مشاهده می‌شوند. اگرچه خطوط MACD تقاطعی صعودی ایجاد کرده‌اند، اما هیستوگرام آن روندی نزولی داشته است.


علاوه بر این، اندیکاتور RSI در محدوده اشباع خرید قرار دارد. با این حال، تقاطع صعودی میانگین‌های متحرک نمایی، نشان‌دهنده احتمال ایجاد یک روند صعودی در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت است.


نمودار چهار ساعته سولانا: سیگنال‌های ترکیبی اندیکاتور‌ها

در نمودار چهار ساعته سولانا، اندیکاتور‌ها سیگنال‌های متفاوتی ارائه می‌کنند. در حالی که روند هیستوگرام MACD نزولی است، خطوط MACD تقاطعی صعودی داشته‌اند.


همچنین، اندیکاتور RSI در محدوده خنثی قرار گرفته است. با این حال، تقاطع صعودی میانگین‌های متحرک نمایی، نشان‌دهنده یک روند صعودی در کوتاه مدت است.


مقایسه ارزش سولانا در مقابل بیت کوین

ارزش سولانا در مقابل بیت کوین، همچنان در سطح ۰.۰۰۱۹۸ بیت کوین حمایت می‌شود. اگر سولانا از این سطح جهش کند، می‌تواند نسبت طلایی را در حدود ۰.۰۰۳ بیت کوین هدف قرار دهد.


در غیر این صورت، حمایت بعدی در حدود ۰.۰۰۱۴ بیت کوین را آزمایش خواهد کرد. در نمودار ماهانه، اندیکاتورها صعودی هستند. هیستوگرام MACD روندی صعودی دارد، خطوط MACD تقاطعی صعودی ایجاد کرده‌اند و اندیکاتور RSI در منطقه خنثی قرار گرفته است.


انتهای خبر

0
0