کانال عرضه‌ی اولیه
1401/03/21
22:25
📌برخورد انضباطی شرکت بورس تهران با متخلفان در سه نماد خودرویی 🔹محمدرضا شاه نظری، معاونت نظارت بر بازار شرکت بورس تهران با تاکید بر نظارت دائم بورس...

📌برخورد انضباطی شرکت بورس تهران با متخلفان در سه نماد خودرویی



🔹محمدرضا شاه نظری، معاونت نظارت بر بازار شرکت بورس تهران با تاکید بر نظارت دائم بورس تهران بر کلیه معاملات انجام شده، گفت:



⬅️امروز با توجه به فشار فروش در صنعت خودرو، سه نماد خودرویی که فشار فروش بر آنها وجود داشت بررسی شد. این سه نماد شامل «خگستر»، «خودرو» و «سایپا» می‌شوند.



⬅️ نتیجه این بررسی این بود که دسترسی معاملاتی ۵ کد حقیقی و حقوقی محدود شد. از میان کدهای اعلام شده، ۳ کد مرتبط با اشخاص حقوقی و ۲ کد مرتبط با اشخاص حقیقی بوده که یک مورد مربوط به رنج منفی و چهار مورد دیگر مرتبط با فشار فروش بوده است.



⬅️ این مورد در سامانه نظارت جامع شرکت بورس اوراق بهادار تهران (سنجش) ثبت و همچنین به این اشخاص حقیقی و حقوقی اطلاع داده شد و دسترسی برخط مستقیم معالاتی (برخط) آنها محدود شد. به بیانی دیگر، دسترسی برخطی که این افراد از آن برای درخواست های خود استفاده می‌کردند به مدت ۵ روز کاری محدود شد.



🔸چنانچه رفتار معاملاتی این افراد در گذشته نیز منجر به تغییر روند معامله شده باشد و به بازار جهت داده باشند طبق ماده ۳۵ و ۴۶ قانون بازار، با این افراد برخورد خواهد شد./سنا




👇👇


@Arzehavalieh۱

انتهای خبر

0
0