بورس پرس
1402/03/17
13:02
گروه مالی مهرگان آماده پذیرش و عرضه اولیه سهام شد/ نقش شرکت در ساتا

گروه مالی مهرگان آماده پذیرش و عرضه اولیه سهام در سال جاری شد و نقش و جایگاه این شرکت در ساتا از سوی معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، کامران پورمحمدی معاون اقتصادی ساتا در نشست خبری دومین روز از نمایشگاه بین المللی صنعت مالی با بیان اینکه یکی از بزرگترین رسالت های "ساتا" (سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح)، پرداخت حقوق بازنشستگان است، گفت: دو صندوق بزرگ تامین اجتماعی نیروهای مسلح و کشوری بالغ بر ۱۰ میلیون مشترک دارند و پرداخت به موقع حقوق هم اولویت بسیار بالایی دارد.


وی افزود: ساتا برای این قضیه از ابزارهای مختلفی استفاده تا بتواند تامین مالی را مدیریت کند. بنابراین گروه مالی مهرگان به عنوان یکی از بازوها بوده و با استفاده از ابزارهای در اختیار این نقش را برای ساتا ایفا می کند. ابزارهای مختلفی در گروه مالی مهرگان وجود دارد که ساتا به عنوان نهاد حاکمیتی، دبیر کمیته سرمایه گذاری و مالی را گروه مالی معرفی کرده تا بتواند دارایی های غیرمولد ساتا را به مولد تبدیل کند.


این مقام مسئول ادامه داد: مجموعه های غدیر، شستان، بیمه کوثر و سایر زیرمجموعه های اقتصادی ساتا، عملا دارایی ها را در اختیار گروه مالی مهرگان قرار می دهند تا به دارایی های مولد تبدیل شود.


به گفته پورمحمدی ، پایین بودن نرخ بهره وری دلایل متعددی دارد و مولدسازی دارایی ها بدون ابزار بهره وری امکان پذیر نخواهد بود.


حسین کرمی مدیرعامل گروه مالی مهرگان نیز با بیان اینکه ساتا دومین صندوق بازنشستگی و بازیگر اصلی صنایع پتروشیمی و پالایشی، سال ۹۵ اقدام به تاسیس این شرکت کرد، گفت: این گروه تحت عنوان نهاد مالی در بازار سرمایه آغاز به فعالیت کرد و از طریق شرکت های سرمایه گداری امین توان افرین ساز، کارگزاری آرمون بورس و صندوق بازارگردانی مهرگان و یک شرکت سبدگردان ، خدمات می دهد.


وی افزود: جلسات پذیرش گروه مالی مهرگان در بورس برای عرضه اولیه سهام در هیات پذیرش درحال برگزاری بوده و امید می رود سال جاری این فرآیند عملیاتی شود.


به گفته کرمی، گروه مالی به منظور تکمیل زنجیره ارزش توانسته موافقت اصولی تاسیس شرکت لیزینگ شده و در آینده نزدیک هم برنامه تاسیس صرافی، مشاور سرمایه گذاری، تامین سرمایه، شرکت رتبه بندی اعتباری ودر حوزه بانکداری نوین کسب صندلی مدیریتی در یکی از بانک ها در دستور کار است. مدیریت بهینه پرتفوی سرمایه گذاری، تامین مالی پروژه های عظیم ساتا که بالغ بر ۴۱ میلیارد دلار در حوزه پالایشی تعریف شده که امید است بتوان از ابزارهای تامین مالی در بازار پول و سرمایه بویژه اوراق صکوک استفاده کرده و با توجه به ابزارهای پوشش ریسکی که در سیستم تعریف شده و بحث تاسیس صندوق های اهرمی و بازنشستگی و رفاهی تک یونیت منجر به کسب موافقت اصولی از سازمان بورس شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0