سینا سلیمانی
1402/02/03
21:07
🎯#مهم #بازار ✍🏽 از خرداد ماه موج سررسید اوراق دولتی ای که عمدتا در نیمه دوم سال 1399 و نیمه اول سال 1400 منتشر شدند ، فرا خواهد رسید ! ✍🏽 از خرد...

🎯#مهم #بازار



✍🏽 از خرداد ماه موج سررسید اوراق دولتی ای که عمدتا در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ و نیمه اول سال ۱۴۰۰ منتشر شدند ، فرا خواهد رسید !



✍🏽 از خرداد ماه به بعد ۱۵۷ همت اوراق دولتی سررسید خواهد شد که ۹۰.۲۵ همت از کل اوراقی که سررسید خواهد شد ، صرفا در تابستان خواهد بود ( از خرداد ماه تا انتهای مهرماه )



✍🏽 ۴۶ همت از این اوراق اوراق خزانه دولتی و ۱۱۱ همت اوراق مرابحه و منفعت دولتی هست که میانگین نرخ بازده تا سررسید این اوراق به ۲۴.۷۵٪ رسیده است.


دولت چاره ای جز سررسید کردن این اوراق با انتشار اوراق جدید ندارد، لذا میتوان انتظار داشت امسال حدود ۲۰۰ همت اوراق جدید منتشر شود.


علاوه بر این ، احتمالا پیش از سررسید این اوراق هم نقدینگی توسط بانک مرکزی به بازار بین بانکی تزریق خواهد شد و هم نرخ بهره کمی افزایش خواهد یافت.



❗️ نکته مهم سرریز بخشی از نقدینگی به سایر بازارهای موازی خواهد بود که در صورت عدم مدیریت دولت ، آثار قابل توجهی بر بازارهای موازی از جمله بازار سرمایه خواهد داشت.



انتهای خبر

0
0