کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/01/30
13:04
✅"دسانکو" 90درصد سود را تقسیم کرد 📌صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی سبحان آنکولوژی با حضور 74.41درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره...

✅"دسانکو" ۹۰درصد سود را تقسیم کرد


📌صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی سبحان آنکولوژی با حضور ۷۴.۴۱درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.


🔷️در این مجمع مجید عنابی میدرعامل "دسانکو" گفت: از جمله اهداف آتی شرکت می توان به مواردی همچون افزایش سهم بازار، کاهش هزینه های عملیات، توسعه و بهبود سبد محصولات، افزایش همکاری های ملی و بین المللی، اصلاح ساختار مالی، بهینه سازی سیستم ها و روش ها و... اشاره کرد: صورت های مالی مقایسه ۹ ماهه ۱۴۰۰ با سال مالی ۱۳۹۹ است و این به علت تغییر در سال مالی شرکت از برج ۱۲ به ۳۰ آذر تغییر یافته است. با توجه به جنگ بین روسیه و اوکراین؛ روسیه به عنوان بازار هدف به یک مقصد جدید صادراتی تبدیل شده است.


🔶️او در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ چهار محصول جدید داشتیم افزود: برای سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برنامه تولید ۱۳ محصول جدید را داریم. همچنین پایه ماشین آلات بر اساس ویال نوع H است که ارز بر و وارداتی بوده و قرار است به ویال نوع R تبدیل شود که از نوع بومی هستند و هزینه ها را کاهش می دهد.


🔷️وی افزود: در سال ۱۴۰۰ در راستای توجه به حوزه دانش بنیان ها دو محصول دانش بنیان را ارائه کرده است و قرار بر این است که توجه ویژه ای به حوزه داروهای دانش بنیان شود. با توجه به اعتراضات مدیران شرکت به مسئله مالیات؛ مالیات بر ارزش افزوده سال ۹۸ مبلغ ۱۰۹۲۱ میلیون ریال کاهش داشته است. همچنین مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ مبلغ ۲۳۰۴۷میلیون ریال کاهش داشت است.



🔶️مدیرعامل "دسانکو" اظهار کرد: سبحان دارو از سازمان غذا و دارو پیگیر موضوع تغییر قیمت محصولات خود است چراکه محصولات به قیمت سال ۱۳۹۵ فروخته می شود و هزینه ها بر اساس قیمت روز است. قصد داریم با سازمان بورس مکاتبه ای داشته باشیم تا از معاملاتی که بر روند سهم تاثیر اشتباه می گذارند جلوگیری شود.


🔷️او در خصوص تخصیص ارز دولتی نیز بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ در برخی اقلام حذف شده و برخی دیگر مانده و به صورت قطعی در این خصوص اظهار نظر نشده است. شرکت های دارویی مجبور هستند که بخشی از داروهای تولید شده را نزد شرکت نگهداری کنند تا در صورت بروز مشکلات در داروهای عرضه شده در بازار به این داروها رجوع شود و مورد مطالعه قرار گیرند و این ها به سایر هزینه ها سرشکن می شود که این هزینه از سال ۱۳۹۱ تا کنون یکجا در این سال مالی شناسایی شده است که در سال های آتی چنین مسئله ای وجود نخواهد داشت و این هزینه در سال های آتی طبق قاعده در حدود ۴ تا ۵ درصد هزینه ها باقی خواهد ماند.


🔶️لازم به ذکر است در پایان پس از تصویب صورت های مالی سال مالی مورد گزارش با موافقت سهامداران به ازای هر سهم ۲۲۰ ریال معادل ۹۰درصد سود تقسیمی ، تقسیم شد.



انتهای خبر

0
0