آکادمی هلاکوئی
1400/10/12
01:50
یکی از بنیانگذاران اتریوم: چه انتظاری از این آلتکوین پولکادات در سال ۲۰۲۲ وجود دارد!

یکی از پیشگامان دنیای بلاک چین، پیش‌بینی سال…

یکی از پیشگامان دنیای بلاک چین، پیش‌بینی سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱-۱۴۰۰) خود را برای آلت‌کوینی ارائه می‌کند که هم از نظر قیمت و هم از نظر نقاط عطف پروژه، یک سال پر رونق داشته است.


در یک پست وبلاگ جدید، گوین وود( Gavin Wood )، یکی از بنیانگذاران اتریوم( Ethereum )، در مورد آینده پروتکل قابلیت همکاری میان زنجیره ای پولکادات (DOT) که در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۴) تاسیس شد، صحبت می کند.


“بیش از هر سال، سال ۲۰۲۲ آغاز فصل بعدی ما در داستان پولکادت است. با برنده شدن تیم‌های پاراچین در حراجی‌ها و پیوستن به حزب پولکادات، چشم‌انداز اتصال بیش از حد مقیاس‌پذیر در زیر یک چتر امنیتی واحد که پولکادات فراهم می‌کند، زنده می‌شود.


با بیش از ۱۵۰ زنجیره در دست توسعه برای اهداف مختلف، که بسیاری از آنها در حال حاضر دارای شبکه های آزمایشی هستند، چیزهای زیادی برای پیش بینی وجود دارد. ما همچنین راه اندازی پل های غیرمتمرکز را در پیش داریم که منتظر آن هستیم، در ابتدا پل پاریتی ( Parity ) که Polkadot را به کوساما( Kusama ) متصل می کند و سپس اسنوفورک ( Snowfork ) که Polkadot را به اتریوم متصل می کند.”


وود می گوید که Polkadot قصد دارد کد اصلی خود را بهینه کند و همچنین برای کاهش هزینه های شبکه و کاهش مشکلات تاخیر، تلاش کند.


“هدف ما از این کار این است که به هر یک از پاراچین های پولکادات اجازه دهیم به سمت هدف ۱۰۰۰ sTPS (تراکنش استاندارد در ثانیه) به ازای هر شارد ما حرکت کنند. فراتر از آن، تلاش‌های تیم Polkadot بر ویژگی پاراترید( Parathrea ) متمرکز خواهد شد و به تیم‌هایی که در حراجی برنده نمی‌شوند، این امکان را می‌دهد که همچنان از امنیت تضمین شده توسط Polkadot اطمینان حاصل کنند و از تمام مزایای XCMP (ارسال پیام میان زنجیره‌ای) برخوردار شوند.”


قیمت DOT از پایین ترین قیمت ژانویه(آذر ۱۳۹۹)، زیر ۱۰ دلار به بالاترین سطح بالای ۴۹ دلار در ماه می(اردیبهشت) و ۵۵ دلار در نوامبر(آبان) رسید، اما از آن زمان به طور قابل توجهی اصلاح شده است. این دارایی کریپتو رتبه دهم، در حال حاضر با قیمت ۲۷.۳۶ دلار معامله می شود.


بنیانگذار Polkadot همچنین بر تعهد خود برای ریشه کن کردن کلاهبرداران از فضای کریپتو تاکید می کند.


“در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰-۱۳۹۹)، افرادی از بنیاد Web۳ و Parity Technologies گرد هم آمدند و تیم ضد کلاهبرداری را تشکیل دادند و مصمم بودند که جلوی سلطنت آزادانه کلاهبرداران را بگیرند و پولکادات را به اکوسیستمی امن برای سهامدارانش تبدیل کنند. ۱۳۰۰۰۰ دلار اضافی از خزانه داری پولکادات و بنیاد Web۳ برای مبارزه با کلاهبرداری ها هزینه شد.


در طول سال، نزدیک به هزار سایت و سایر کلاهبرداری ها، با بیش از ۴۶۰ سایت کلاهبرداری که توسط جامعه شناسایی شده است، به طور کلی حذف شده اند. مخزن فیشینگ( phishing repository )، فهرستی جامع از سایت‌ها و آدرس‌های دخیل در فیشینگ و کلاهبرداری، اکنون شامل بیش از ۲۳۰۰ ورودی است.


سال ۲۰۲۲ شاهد تکامل ابتکار جامعه ضد کلاهبرداری برای پوشش دادن موارد بسیار بیشتر از سایت های کلاهبرداری، جامعه محور شدن، همکاری با سایر پروژه ها و تیم های اکوسیستم و پایه گذاری اولین کمپین مبارزه با کلاهبرداری زنجیره ای و غیرمتمرکز خواهد بود.”


صخبتهای وود با برجسته کردن ابتکارات موفق پولکادات در جمع آوری کمک های مالی در سال گذشته به پایان رسید.


“اکوسیستم ما همچنین از منظر سرمایه‌گذاری به سرعت به رشد خود ادامه می‌دهد. ما تخمین می‌زنیم که در حال حاضر حدود ۳۵۰ تیم را شامل می‌شود (که در برآورد سال گذشته حدود ۲۵۰ تیم اضافی بوده است).


تنها در طول سال ۲۰۲۱، حدود ۵۰ نفر از آنها با هم، بیش از ۶۷۰ میلیون دلار سرمایه اولیه (دوره های اولیه و سری A ) جمع آوری کردند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد .


منبع: dailyhodl


انتهای خبر

0
0