آکادمی هلاکوئی
1400/02/27
23:20
نشت اطلاعات شخصی کاربران پای نتورک در اینترنت

گزارش شده است که نشت اطلاعات شخصی ۱۷…

گزارش شده است که نشت اطلاعات شخصی ۱۷ گیگابایتی از برنامه تلفن همراه پای نتورک سرچشمه گرفته است.یک شبکه خبری ویتنامی روز دوشنبه از نشت اطلاعات شخصی کاربران شبکه Pi با حجم ۱۷ گیگابایت خبر داد.


اطلاعات شخصی حدود ۱۰ هزار شهروند ویتنامی به همراه آدرس خانه ، شماره تلفن و آدرس ایمیل برای فروش گذاشته شد. فروشنده برچسب قیمت ۹۰۰۰ دلار بر روی داده ها قرار داده است که قابل پرداخت با بیت کوین و لایت کوین است.


Phien Vo ، مجری کانال چت گروهی شبکه Pi Vietnamese ، به VnExpress گفت که بررسی های احراز هویت در شبکه پای نتورک توسط شخص ثالث انجام می شود و افزود که کارت های هویتی ویتنامی با برنامه سازگار نیستند.


“برای انجام تایید KYC در شبکه Pi ، ویتنامی ها باید از گذرنامه خود استفاده کنند. فقط برخی از کاربرانی که از نسخه های قبلی Pi استفاده می کردند می توانستند با استفاده از گواهی نامه رانندگی تایید KYC را انجام دهند ، اما تاکنون این سیستم هنوز کارت شناسایی ویتنامی را قبول نکرده است. “


بخش امنیت سایبری وزارت امنیت عمومی ویتنام تحقیق درباره این موضوع را آغاز کرده است.


اخیرا تحقیق مستقیمی در مورد ارزش پای نتورک توسط جم دلمگانی (Cem Dilmegani) ، یک کارآفرین فناوری و بنیانگذار AIMultiple انجام شد. هفته ها قبل از نشت داده های اخیر نوشته شده بود ، این بررسی به این نتیجه رسید که شبکه Pi دارای مشخصه های یک طرح بازاریابی چند سطحی یا یک برنامه بازاریابی است.


گزارش شده است که برنامه Pi از کاربران می خواهد هر روز وارد سیستم شوند و برای دریافت توکن های PI خود روی یک دکمه کلیک کنند. هیچ الگوریتم اجماع بلاکچین ، مانند اثبات کار یا اثبات سهام ، در برنامه استفاده نمی شود و کاربران می توانند با افزودن افراد دیگر به این اپلیکیشن، نرخ استخراج خود را افزایش دهند. ارز دیجیتال PI هنوز در صرافی ها معامله نمی شود و ارزش دلاری ندارد.


گزارش شده است که این اپ از لحظه شروع به کار ، داده های خود را برای کب درآمد می فروشد. با توجه به اینکه فضای تبلیغاتی با درج اطلاعات کاربری شخصی می تواند با قیمت بالاتری به فروش برسد ، منجر به این گمانه می شود که برنامه Pi فقط به منظور شناسایی اطلاعات شخصی کاربران خود طراحی شده است. Cointelegraph برای اظهار نظر با سخنگوی شبکه Pi تماس گرفت. در صورت پاسخ دادن ، این مقاله به روز می شود.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.



منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0