آکادمی هلاکوئی
1401/02/13
08:40
سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت اندریسن هوروویتز در استارتاپ های هندی

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، Andreessen Horowitz، یک شرکت…

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، Andreessen Horowitz، یک شرکت مشهور در حوزه ی سرمایه گذاری های ریسک پذیر، در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در اکوسیستم استارتاپی در حال رشد کشور هند است.


هند، با جمعیت زیاد و آشنا به وب، شاهد افزایش علاقه سرمایه گذاران به استارت آپ های خود بوده است. طبق داده‌های پلتفرم PitchBook، سرمایه گذاران ریسک پذیر در سال ۲۰۲۱، ۲۳.۵ میلیارد دلار در استارت آپ های هندی سرمایه‌گذاری کردند و در این فرآیند، ۱۷ یونی کورن (شرکت‌هایی به ارزش یک میلیارد دلار یا بیشتر) ایجاد کردند.


بر اساس گزارش ها، از این ۲۳.۵ میلیارد دلار، ۵۸۷.۱۶ میلیون دلار به شرکت های رمزارزی و وب۳ اختصاص یافته است. بطوریکه اولین سرمایه گذاری Andreessen Horowitz در هند در صرافی رمزارزی محلی CoinSwitch Kuber بود، در این دور سرمایه گذاری به رهبری این شرکت که در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر۱۴۰۰) بسته شد، صرافی ۲۶۰ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد که ارزش آن را به ۱.۹ میلیارد دلار افزایش داده بود.


شرکت هوروویتز در مورد این گزارش توضیحی نداده است، اما یکی از بنیانگذاران این شرکت بنام مارک اندریسن (Marc Andreessen)، در گذشته در مورد اینکه هند و سایر بازارهای نوظهور چقدر “وسوسه انگیز” برای فرصت های سرمایه گذاری هستند صحبت کرده است. شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر کریپتو چینی Sino Global Capital به رهبری متیو گراهام نیز به عنوان بخشی از صندوق جدید ۲۰۰ میلیون دلاری خود که اکتبر گذشته اعلام کرد، سرمایه گذاری زیادی در هند انجام داده است.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0