رمزارز نیوز
1402/12/28
10:12
سولانا از مرز ۲۰۰ دلار گذشت! دلیل رالی توقف‌ناپذیر قیمت SOL چیست؟

سولانا (SOL)، بزرگ‌ترین رقیب بلاکچین اتریوم (ETH)، علی‌رغم رکود کلی در بازار کریپتو، بی‌وقفه به رالی صعودی خود ادامه می‌دهد.


بر اساس داده‌های بازار، قیمت سولانا در ۲۴ ساعت گذشته با یک رشد ۹ درصدی، برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۱، از مرز ۲۰۰ دلار گذشت. رشد خیره‌کننده ۸۰۰ درصدی سولانا در یک سال گذشته، به این ارز دیجیتال کمک کرده تا فاصله‌اش را با اوج تاریخی ۲۶۰ دلاری خود، به حدود ۲۰ درصد برساند.

sol-trumps-eth-in-network-activity

همزمان با این رشد قیمتی، ارزش بازار سولانا نیز به بیش از ۹۰ میلیارد دلار افزایش یافته و به این ترتیب، این رمزارز با پشت سر گذاشتن بی‌ان‌بی (BNB)، به جایگاه چهارم بازار کریپتو صعود کرده است.


علت افزایش قیمت سولانا چیست؟

در آخر هفته، با تشدید تقاضا برای میم کوین‌های مبتنی بر سولانا، فعالیت در این شبکه از فعالیت در شبکه اتریوم گذشت. به گزارش پلتفرم دیفای لاما (DefiLlama)، در تاریخ ۱۶ مارس، کل حجم معاملات سولانا به ۳٫۵۲ میلیارد دلار رسید که بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار از حجم معاملات روزانه اتریوم بیشتر بود.


همان‌طور که گفته شد، این افزایش قابل‌توجه در فعالیت شبکه سولانا، در درجه اول به دلیل افزایش علاقه به میم کوین‌های جدید آن است. در ۱۴ مارس، سرمایه‌گذاران به سمت یک میم کوین جدید به نام بوک آو میم (BOME) هجوم بردند و به سرعت، ارزش بازار آن را به بیش از ۱ میلیارد دلار رساندند.


در همین حال، گزارش دیگری از دیفای لاما حاکی از آن است که ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) در شبکه سولانا نیز به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است. در حال حاضر، TVL این شبکه بیش از ۴٫۲ میلیارد دلار بوده و در میان پنج شبکه دیفای برتر بر اساس TVL، سولانا بیشترین رشد را در ماه گذشته تجربه کرده است.


از سوی دیگر، گزارش شده که تعداد کل توکن‌های SPL در شبکه سولانا نیز به بالاترین حد خود رسیده است. SPL به عنوان پروتکلی برای تولید و مدیریت توکن‌ها در بلاکچین سولانا عمل می‌کند، مشابه استاندارد ERC-۲۰ در بلاکچین اتریوم.


در نهایت، لازم به ذکر است که اگرچه میم کوین‌ها در روزهای اخیر سوددهی بالایی داشته‌اند، اما سرمایه‌گذاران باید هنگام معامله چنین رمزارزهایی، آن هم در بحبوحه نوسانات بالای بازار، محتاط باشند؛ چرا که علاوه بر ماهیت پرنوسان و پرریسک میم کوین‌ها، برخی از نهنگ‌ها نیز در حال فروش ذخایر و برداشت سود خود از رالی اخیر هستند.


انتهای خبر

0
0