رمزارز نیوز
1402/12/21
14:00
علت کاهش قیمت آربیتروم با وجود رشد کلی بازار کریپتو چیست؟

قیمت توکن شبکه لایه ۲ آربیتروم (ARB) طی روز گذشته در مقایسه با سایر توکن‌های شبکه‌های لایه ۲ پیشرو و علی‌رغم رشد کلی بازار کریپتو، کاهش یافته است. این کاهش در آستانه دو رویداد مهم (به‌روزرسانی دنکن و آزادسازی توکن) که انتظار می‌رود بر قیمت آن تاثیر بگذارد، به وقوع پیوسته است.


قبل از فرا رسیدن این رویدادها، پلتفرم اسپات‌آن‌چین (SpotOnchain) دو نهنگ را شناسایی کرد که تقریبا ۳ میلیون توکن را به قیمت ۶ میلیون دلار به فروش رساندند.


به‌روزرسانی دنکن اتریوم در تاریخ ۱۳ مارس در شبکه اصلی اجرا خواهد شد. در پی اجرای این به‌روز‌رسانی، هزینه‌های شبکه‌های لایه ۲ کاهش خواهد یافت که می‌تواند منجر به افزایش قیمت توکن این شبکه‌ها شود.


همچنین، با افزایش سرعت و کارایی، توانایی آن‌ها برای رقابت با بلاکچین‌های لایه ۱ مانند سولانا را افزایش خواهد داد. سه روز پس از به‌روزرسانی دنکن، رویداد آزادسازی توکن آربیتروم برگزار خواهد شد که موجودی در گردش آن را ۲ برابر خواهد کرد.


داده‌های توکن آنلاکس (Token Unlocks) از انتشار ۱.۱ میلیارد توکن ARB حکایت دارد که ۷۷ درصد از موجودی در گردش را تشکیل می‌دهد و ارزش مجموع آن‌ها ۲.۳۸ میلیارد دلار است. از این رقم، مجموعا ۶۷۳.۵ میلیون توکن ARB به ارزش تقریبی ۱.۴۴ میلیارد دلار به تیم و مشاوران پروژه اختصاص خواهد یافت.


همچنین، سرمایه‌گذاران، ۴۳۸.۲۵ میلیون توکن ARB به ارزش ۹۳۷.۸۶ میلیون دلار را دریافت خواهند کرد. این رویداد تاثیر قابل‌توجهی روی آینده قیمت آربیتروم دارد و می‌تواند احساسات سرمایه‌گذاران را نیز تغییر دهد.


به طور معمول، سرمایه‌گذاران تاثیر رویداد‌های آزادسازی توکن را بر قیمت یک دارایی منفی می‌دانند؛ زیرا ممکن است فشار فروش بیشتری را بر بازار وارد کند.


انتهای خبر

0
0