اخبار اکس نوین
1401/09/16
09:29
حساب بیت کوین چیست ؟ | اولین گام برای ورود به دنیای بیت کوین

کسی که به دنیای ارزهای دیجیتال و بیت کوین علاقه دارد و می‌خواهد در این صنعت فعالیت کند، لازم است قبل از هر کار برای افتتاح حساب بیت کوین اقدام کند. در این مقاله تصمیم داریم به این سوال پاسخ دهیم که حساب بیت کوین چیست و چگونه می‌توان چنین حسابی افتتاح کرد. در صورتی که شما هم می‌خواهید روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید یا در زمینه ماینینگ یا استخراج بیت کوین فعالیت نمایید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. پس از اتمام این مقاله می‌توانید مراحل افتتاح حساب بیت کوین را به راحتی پشت سر بگذارید. حساب بیت کوین چیست ؟ در مقاله بیت کوین چیست به…

کسی که به دنیای ارزهای دیجیتال و بیت کوین علاقه دارد و می‌خواهد در این صنعت فعالیت کند، لازم است قبل از هر کار برای افتتاح حساب بیت کوین اقدام کند. در این مقاله تصمیم داریم به این سوال پاسخ دهیم که حساب بیت کوین چیست و چگونه می‌توان چنین حسابی افتتاح کرد.


در صورتی که شما هم می‌خواهید روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید یا در زمینه ماینینگ یا استخراج بیت کوین فعالیت نمایید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. پس از اتمام این مقاله می‌توانید مراحل افتتاح حساب بیت کوین را به راحتی پشت سر بگذارید.


در مقاله بیت کوین چیست به زبان ساده به کارایی این رمز ارز و اهداف آن اشاره شده است. یکی از اهداف این ارز دیجیتال آن است که جایگزین نظام مالی سنتی جهان شود و یک سیستم مالی غیرمتمرکز در اختیار مردم جهان قرار دهد. البته بین سیستم مالی بیت کوین و سیستم مالی سنتی، یک سری شباهت‌هایی هم وجود دارد. به عنوان مثال در هر دو سیستم، کاربران برای بهره‌مندی از خدمات مالی باید اقدام به افتتاح حساب کنند.


یکی از سوالاتی که خیلی از کاربران در مورد بلاک‌چین و بیت‌کوین مطرح می‌کنند این است که حساب بیت کوین چیست ؟ منظور از حساب بیت کوین، همان کیف پول یا والت (Wallet) ارز دیجیتال است که دارایی‌های دیجیتال فرد در آن ذخیره می‌شود و امکان تراکنش (ارسال یا دریافت بیت‌کوین) را برای کاربران فراهم می‌کند.


یکی از مسائل مهمی که در هنگام ساخت حساب بیت کوین باید در نظر بگیریم، حفظ امنیت سرمایه و دارایی‌مان است. اگر مقاله هدف بیت کوین چیست را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که شبکه بیت کوین تلاش می‌کند که امنیت دارایی نودها را به بهترین شکل ممکن حفظ کند و می‌خواهد تمام دغدغه‌های کاربران در مورد امنیت دارایی‌هایشان را از بین ببرد.


از این رو در هنگام افتتاح حساب بیت کوین هم باید سایت و ابزاری را انتخاب کنیم که از هر نظر امن و کارآمد باشد. متخصصان مجموعه اکس نوین پس از بررسی عملکرد، تعداد کاربران و حجم نقدینگی منابع مختلف برای باز کردن حساب بیت کوین به این نتیجه رسیدند که سایت بلاک چین (Blockchain) از هر نظر امن است.


متاسفانه سایت بلاک‌چین برای کاربران ایرانی فیلتر شده است ولی اگر بتوانید از یک وی‌پی‌ان مناسب استفاده کنید، می‌توانید وارد این سایت شوید و حساب خود را افتتاح نمایید.


در گام نخست وارد بخش ثبت نام در سایت بلاک چین شوید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، لازم است یک سری اطلاعات را در سایت وارد کنید تا بتوانید وارد مراحل بعدی شوید. رمز عبوری که انتخاب می‌کنید را به خاطر بسپارید؛ چون برای ورود به حساب بیت کوین خیلی اهمیت دارد.


وقتی اطلاعات خود را وارد کردید، یک ایمیل تایید برای شما ارسال می‌شود که با کلیک روی آن وارد سایت می‌شوید. اکنون حسابتان ساخته شده است.


برای مشاهده آدرس کیف پول بیت کوین خود می‌توانید مطابق شکل زیر روی نشان کاربر که در بالای سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید و سپس وارد بخش «General» شوید. در سمت چپ بخش General، آدرس اختصاصی کیف پول بیت کوین را مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که این آدرس اختصاصی را نباید با دیگران به اشتراک بگذارید؛ چون از آن برای ورود به کیف پول استفاده می‌شود.


خیلی از افراد این سوال را مطرح می‌کنند که کاربرد آدرس حساب بیت کوین چیست ؟ این آدرس مواقعی به کار می‌آید که بخواهید از دیگران، بیت کوین دریافت کنید. این آدرس، حکم همان شماره کارت بانکی شما را دارد. برای مشاهده آدرس حساب بیت کوین باید روی دکمه «Receive» در بالای سمت راست صفحه کلیک کنید. سپس ارز دیجیتال مورد نظر خود که همان بیت کوین باشد را انتخاب کنید تا آدرس حساب به شما نمایش داده شود.


سایت بلاک‌چین که از آن برای ساخت حساب بیت کوین با کامپیوتر استفاده کردیم، اپلیکیشن اندروید و iOS اختصاصی خودش را هم دارد. می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را دانلود و استفاده کنید. البته برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها لازم است از وی‌پی‌ان کمک بگیرید.


بسیاری از افراد سوال می‌کنند که کاربرد سایت بیت کوین چیست ؟ سایت بیت کوین، نقش یک راهنما را برای افراد ایفا می‌کند و در صورتی که بخواهید حساب بیت کوین خود را افتتاح کنید، ابزارها و کیف پول‌های مناسب را برای دستگاه‌های مختلف پیشنهاد می‌دهد. مزیت این سایت این است که کیف پول‌های مناسب برای کاربران تازه‌کار و باتجربه را به صورت مجزا مشخص کرده است.


یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای فعالیت در زمینه ماینینگ یا استخراج بیت کوین هم لازم است حساب بیت کوین خود را افتتاح کنید تا ارزهایی که استخراج می‌کنید در این حساب ذخیره و نگهداری شود. از طریق این کیف پول می‌توانید بیت کوین‌هایی که به دست آورده‌اید را برای دیگران ارسال کنید یا به فروش برسانید. شما می‌توانید برای فروش بیت کوین از صرافی آنلاین اکس نوین استفاده کنید


در صورتی که می‌خواهید روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید، لازم است مقداری بیت کوین بخرید و به صورت بلندمدت در حساب بیت کوین خود نگهداری کنید. برای این هدف، باید به عنوان اولین قدم حساب بیت کوین خود را بسازید.


وقتی حساب بیت کوین خود را ساختید می‌توانید خرید بیت کوین را به راحتی انجام دهید و بیت‌کوین‌های خریداری‌شده را در کیف پول خود نگهداری کنید. در صورتی که می‌خواهید از کیف پول‌های ایرانی برای نگهداری بیت کوین استفاده کنید، با متخصصان در مورد امنیت کیف پول مورد نظر مشورت کنید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند. همین راهنمایی‌ها می‌تواند جلوی به سرقت رفتن دارایی شما را بگیرد.


در این مقاله تلاش کردیم به این پرسش پاسخ دهیم که حساب بیت کوین چیست و به چه کار می‌آید. شما از چه کیف پولی برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود استفاده می‌کنید؟ از نظر شما بهترین کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال چیست؟ لطفا نظرها و تجربیات خود در زمینه حساب بیت کوین را با ما و سایر همراهان مجموعه اکس نوین در بخش دیدگاه‌ها (زیر همین مقاله) به اشتراک بگذارید.


انتهای خبر

0
0