بورس۲۴
1402/12/21
10:41
در آستانه برگزاری مجمع ؛ خالص ارزش دارایی های «وهور» ۳۶۰ تومان اعلام شد

توصیه مدیرعامل : سهام برقی در پرتفوی داشته باشید

محمد تقی بابایی مدیرعامل وهور در جمع مدیران نهادهای مالی:


*نرخ تابلوی برق سبز، یعنی برقی که از منابع تجدید پذیر تولید می‌شود، کیلوواتی ۳۸۰۰ تومان بود.این نوع برق در تابلوی بورس انرژی کشف قیمت می‌شود.


*یک سوم برق تجدیدپذیر کشور در نیروگاه‌های وهور تولید می‌شود.


*متوسط قیمت برق نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی خریداری شده از ما در امسال، کیلوواتی ۱۰۶ تومان به اضافه ۱۸ تومان هزینه آمادگی بود. با توجه به فشار زیادی که روی نیروگاه‌ها برای آمادگی و نوسازی وجود دارد، امیدواریم که این قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ تغییرات جدی داشته باشد و نرخ برق ECA برای صنایع در امسال ۲ برابر شده است؛ چراکه مجموعه دولت به این جمع‌بندی رسیده است که نرخ برق باید به سمت واقعی شدن پیش برود تا از درجا زدن و فرسودگی نیروگاه‌ها جلوگیری شده و انگیزه سرمایه‌گذاری مجدد در صنعت ایجاد شود.


*با سرمایه‌گذاری بر اساس مکانیسم BOT با منطقه صنعتی معدنی گل‌گهر و با سنکرون واحد نخست گازی بلوک دوم نیروگاه گوهران سیرجان، به‌زودی ۱۸۳ مگاوات نیروی برق به ظرفیت تولید نیروگاه‌های زیرمجموعه وهور اضافه می شود. این نیروگاه سیکل ترکیبی، دو واحد گازی هر کدام به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و یک واحد ۱۸۰ مگاواتی بخار دارد.


*ارزش جایگزینی نیروگاه‌های وهور، حدود دو برابر قیمت سهم در تابلوست لکن خالص ارزش دارایی‌های شرکت ۳۶۰ تومان تخمین زده می‌شود که با قیمتی حدود نصف آن در بورس معامله می‌شود.


*در ۱۲ ساخت‌گاه دارای موقعیت ممتاز، در حال ایجاد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت مجموع ۵۰۰ مگاوات هستیم.


*توصیه می‌کنم تمامی سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، سهام برقی در سبد خود داشته باشند، چراکه صنعت برق در آستانه پوست‌اندازی است و شرایط متفاوتی را هم به لحاظ قیمت و هم نوسازی و دریافت مطالبات پیش رو دارد.


انتهای خبر

0
0