بورس پرس
1401/04/31
00:00
نتیجه مجمع سالانه بورس تهران مشخص شد/ انتخاب دو عضو جدید و ابقای ۵ حقوقی

مجمع سالانه بورس تهران برگزار و با تصویب صورت های مالی ، علاوه بر توزیع ۹ تومان سود برای هر سهم، اعضای جدید هیات مدیره نیز انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجمع سالانه شرکت بورس تهران صبح با حضور اکثریت سهامداران برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۳۵۷ ریال سود محقق شده هر سهم ۹۰ ریال معادل ۲۵ درصد برای هر سهم توزیع شود و مابقی برای برنامه افزایش سرمایه منظور شود.


همچنین به اتفاق آرا، شرکت های گسترش نوین ایرانیان، سرمایه گذاری اهداف، سرمایه گذاری صبا تامین،سرمایه گذاری تدبیر، سرمایه گذاری توسعه ملی، کانون کارگزاران بورس و صندوق بازنشستگی بانک ها به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند. به این ترتیب، بانک آینده و کانون نهادهای سرمایه گذاری از ترکیب قبلی خارج شدند.


براین اساس، سود سهامداران حقیقی از ابتدای مهرماه و سود سهامداران حقوقی از ابتدای دی ماه از طریق سجام واریز می شود.


اهم موارد مطرح شده در مجمع:


- ماینر‌های کشف شده در شرکت بورس، دستگاه‌هایی دو منظوره تحت عنوان سرور پردازشگر برای دیتا سنتر بود. تعداد ۵۰ دستگاه در اردیبهشت سال ۹۹ دارای مجوز هیات مدیره بود اما استفاده از آن برای استخراج رمز ارز بدون مجوز بود. ۳۲ دستگاه دیگر نیز وجود داشته که تاریخ خرید آن مشخص نیست.


- از اردیبهشت تا شهریور سال ۹۹ در محل شرکت استخراج صورت گرفته اما پس از آن به مدت ۹ ماه به خارج از شرکت منتقل شد. تعیین آثار مالی استخراج انجام شده خصوصا زمانی که خارج از شرکت صورت گرفته، امکان پذیر نیست.


- به گفته حسابرس، هیات مدیره شرکت دارای تضاد منافع است. چرا که اعضای هیات مدیره، مدیران ناشرانی هستند که مدیرعامل شرکت باید بر آنها نظارت کند و این مسئله باید برطرف شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0