اقتصاد آنلاین
1400/04/08
12:21
فارس در خرداد ماه، ۶۸۸میلیارد سهام جدید خرید / ارزش بازاری فارس به ۱۶۸هزار میلیارد رسید

ارزش بازاری شرکت صنایع پتروشیمی فارس در خرداد ماه ۱۴۰۰، بیش از ۱۲هزار و ۸۷۰میلیارد تومان افزایش یافت. سهام‌های گروه شیمیایی با رشد ارزش ۱۴هزار میلیاردی، بیشترین افزایش ارزش بازاری را شاهد بودند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در ماهی که گذشت، ارزش بازاری فارس بیش از ۱۲هزار و ۸۷۰میلیارد تومان افزایش یافت و در پایان خرداد ماه به ۱۶۸هزار میلیارد تومان رسید.


فارس در خرداد سهام چهار شرکت بورسی پتروشیمی بوعلی سینا، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی تندگویان، کود شیمیایی اوره لردگان و همچنین حق تقدم شرکت پتروشیمی جم را جمعا به ارزش ۲۸۸میلیارد تومان خریداری کرد. علاوه بر آن فارس بیش از ۴۰۰میلیارد تومان سهام شرکت دماوند انرژی عسلویه، از شرکت‌های خارج از بورس را خرید. گفتنی است فارس در این مدت بخشی از سهام‌های در اختیار خود را به ارزش ۵۸۸میلیارد تومان به فروش رساند.


بیشترین افزایش در ارزش بازاری مربوط به نمادهای شیمیایی متعلق به فارس بود که بیش از ۱۴هزار میلیارد تومان رشد ارزش داشتند. بعد از آن گروه فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط در رده‌ی بعدی قرار گرفت. در سویی دیگر نمادهای گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با افت ارزش هزار و ۳۵۰میلیارد تومانی همراه شد. با وجود این تغییرات گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی با اختصاص دادن ۴۲.۱درصد از پرتفوی فارس، همچنان در این زمینه در بین باقی صنایع پیشتاز است.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


فارس
انتهای خبر

0
0