صکوک
1399/08/19
11:32
عرضه ۳ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای پتروشیمی صدف خلیج فارس

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس (سهامی خاص) به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از روز چهارشنبه ۹۹/۰۸/۲۱ لغایت یکشنبه ۹۹/۰۸/۲۵ عرضه عمومی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار…


با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس (سهامی خاص) به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از روز چهارشنبه ۹۹/۰۸/۲۱ لغایت یکشنبه ۹۹/۰۸/۲۵ عرضه عمومی خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: صکوک مرابحه شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات در راستای تکمیل پروژه این شرکت از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران عرضه می گردد.


مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق ۵ ساله و با نرخ ۱۸ درصد می باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می گردد.


وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک تجارت ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه کاردان و شرکت تامین سرمایه امین هر یک به میزان ۵۰ درصد کل ارزش اسمی اوراق می باشد. شرکت کارگزاری بانک تجارت عامل فروش، شرکت واسط مالی مرداد چهارم ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می باشند.


ابوترابی تصریح کرد: در این اوراق، شرکت واسط مالی مرداد چهارم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس(بانی) را نقدا خریداری خواهد نمود و سپس آنها را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.

انتهای خبر

0
0