همفکران
1401/03/08
12:10
#مجمع #دارو گزارش همفکران از ادامه مجمع دارو: سوالات سهامداران: 1) 72 هزار یورو پول از صندوق شرکت سرقت شده است. چرا امنیت شرکت مناسب نبوده؟ مو...

#مجمع


#دارو



گزارش همفکران از ادامه مجمع دارو:



سوالات سهامداران:



۱) ۷۲ هزار یورو پول از صندوق شرکت سرقت شده است. چرا امنیت شرکت مناسب نبوده؟ موضو ع در دست اداره آگاهی در دست پیگیری است.


۲) چرا در شرکت های زیان ده مختلف اقدام به سرمایه گذاری شده و توجیه آن چه بوده؟ شرکت های سرمایه گذاری شده مربوط به قبل بوده و الان هیچ دارایی برای تسویه هم ندارند.


۳) تجدید ارزیابی هم بعدا بررسی خواهد شد.


۴) علت بالا بودن تخفیفات فروش چه بوده؟ ۱۰.۶٪ فروش را تخفیفات تشکیل داده است و بالا بودن رقم فوق به علت برگشت از فروش بوده است. بخش عمده ای از تخفیفات مربوط به شربت بوده که قبل ا زکرونا تولید زیادی داشتیم و مجبور بودیم به جای دور ریختن آن با تخفیف بالا بفروشیم.


۵) چرا حق تقدم های استفاده نشده به ثمن بخس و ۴۰٪ زیر قیمت در خرداد سال گذشته فروخته شد؟ معاملات با نظارت ناظر سازمان بورس بوده، متعهد پذیره نویسی فقط روز آخر می تواند برای خرید حق تقدم ها اقدام کند.


۶) چرا حاشیه سود خالص شرکت پایین است؟ ما بالاترین رشد فروش و رشد سود خالص را در بین شرکت های بورسی داریم. در بخش تحقیقات فعال هستیم محصولات جدید در حال تولید هستیم که می تواند به افزایش حاشیه سود کمک کند.


۷) چه میزان از خرید مواد اولیه شرکت با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می شود؟ حدودا ۲۵٪


۸) اولویت پخش با شرکت های گروه است و سرریز پخش به شرکت های پخش البرز و شفاآراد داده می شود و تضامین لازم گرفته شده است.


۹) پلی اتیلن ترفتالات برای تولید ظرف سرم را که قبلا وارداتی بوده، از بورس کالا خریداری می کنیم. ۳۰٪ بازار سرم را در اختیار داریم. ۳ میلیون سرم تولید می کنیم.


۱۰) در سال گذشته برخی از مواد ما نیمایی شد و برای تامین آن مجبور به دریافت تسهیلات شدیم. خرید شرکت از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین رشد تسهیلات به منظور کسب سهم بازار بوده. افزایش نرخ برای موادی که نیمایی شدن، قبلا گرفته شده است.



Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0