بورس پرس
1401/04/31
00:00
بانک صادرات ۲ ریال برای هر سهم توزیع کرد / زمان بندی تقسیم سود

مجمع سالانه بانک صادرات برگزار و ضمن تصویب صورت های مالی، مقرر شد ۲ ریال سود برای هر سهم توزیع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجمع سالانه بانک صادرات قبل از ظهر با حضور ۶۵ درصدی سهامداران در محل هتل المپیک برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۲۱ ریال سود محقق شده هر سهم ۲ ریال معادل ۱۰ درصد برای هر سهم توزیع شود.


براین اساس، سود سهامداران حقیقی سجامی از اول مرداد واریز و سود سهامداران حقیقی غیر سجامی از ۱۰ شهریور با مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک صادرات و ارائه کارت ملی و اعلام کد بورسی پرداخت می شود. سود صندوق های سرمایه گذاری از ۳۱ شهریور با ارائه درخواست کتبی، اعلام شماره حساب و تصویر مجوز فعالیت، سود سهامداران حقوقی هم از ۱۵ آبان با ارائه درخواست کتبی، اعلام شماره حساب، ارائه تصویر آگهی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات مدیران و صاحبان امضای مجاز شرکت پرداخت خواهد شد.


اهم موارد مطرح شده در مجمع:


- شعب بانک از ۲۰۲۷ به ۱۹۹۹ عدد کاهش پیدا کرد که ۳۳۶ شعبه در تهران، ۱۵۸۵ شعبه در شهرستان‌های دیگر، ۲۴ شعبه در مناطق آزاد و ۲۲ شعبه در خارج است.


- حوزه مصارف با افزایش ۲۲.۴ درصدی روبرو و به ۳۲۸ هزار میلیارد تومان رسید.


- مطالبات غیر جاری با کاهش مطلوب همراه بود و از ۱۱.۲ به ۸.۶ درصد کاهش داشت. دارایی‌ها نیز رشد قابل قبول ۱۷ درصدی داشت.


- درآمد در حوزه تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری‌ها نسبت به سال ما قبل از ۲۸ به ۴۱ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. درآمد کارمزد‌ها نیز رشد مناسبی داشت و از ۲.۵ به ۳.۶ هزار میلیارد تومان رسید.


- در پرداخت الکترونیک از نظر تعداد و مبلغ تراکنش بانک صادرات ۸ و ۱۱ درصد سهم کل تراکنش را در اختیار دارد.


- میزان ذخایر در مقایسه با سایر بانک‌های مشابه شرایط مناسبی دارد و ۱۰.۵ درصد ذخیره دیده شد. اگر ذخیره بالاتر گرفته شود، سازمان مالیاتی، مالیات بیشتری تشخیص می‌دهد.


- در مورد تسعیر ارز بانک دستورالعمل بانک مرکزی را اجرا کرد و تا زمانی که استاندارد‌های موجود تغییر نکند مشکلات اختلاف در مورد تسعیر ارز وجود دارد.


- دارایی‌های صندوق‌های بازنشستگی اگر به روز بشود بدهی بانک‌ها کاهش می‌یابد. بانک نسبت به رقم بدهی اعتراض دارد و در‌حال مذاکره با صندوق است.


- بر اساس بخشنامه سال ۹۶ بانک مرکزی نسبت به بدهی دولت و شرکت‌های زیرمجموعه، سود شناسایی شد. سه مطالبه جدی از شرکت فولاد خوزستان، آلومینیوم ایران و شرکت مترو تهران وجود دارد که وصول مطالبات از این شرکت‌ها و دولت در حال پیگیری است.


- فرایند ثبت افزایش سرمایه شعبه امارات بانک یک سال طول کشیده که به همین علت تسعیر ارز برای سال بعد شناسایی شد که نیاز به ارائه مدارک بیشتر است.


- مشکلات موسسه ثامن در سال ۹۵ باعث شد با توصیه بانک مرکزی، وجه نقد مشتریان توسط بانک صادرات پرداخت شود. موسسه منحل شد و ادغام بدهی‌ها در بانک انصار سپس در بانک سپه پیگیری‌ها را سخت کرد. نهایتا با جلساتی که برگزار شد، بانک سپه متعهد شد اصل بدهی را پرداخت کند و سود ۱۷ درصدی که بانک صادرات به بانک مرکزی پرداخت شده به "وبصادر" بازپرداخت شود.


- بخش زیادی از اعتبارات اسنادی صوری یا مجهول در مورد گروه سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا مشخص شد و رفع مشکلات مالیاتی آن دنبال می شود.


- بانک در صندوق توسعه ملی مشکل خاصی ندارد و صرفا هنوز موفق به دریافت تائیده مرتبط نشده است. طبق مکاتبات با بانک ملی بدهی به این بانک صفر اعلام شده و مشکلی در این زمینه هم وجود ندارد.


- مجوز‌های لازم برای افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم کسب شده و به زودی رخ خواهد داد. افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها هم برای سال بعد دنبال می شود.


- سود مرکب مطالبات بانک‌ها از دولت شناسایی شده و وصول این مطالبات پیگیری می شود که با وعده وزیر، بانک‌ها در اولویت قرار خواهند گرفت.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0