کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/02/18
12:31
✅در مجمع "سخاش" 1150 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد 📌صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خاش با حضور 73.66درصد از سهامداران و اعضای هیا...

✅در مجمع "سخاش" ۱۱۵۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد


📌صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خاش با حضور ۷۳.۶۶درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.


🔷️در این مجمع فرهاد نیکخواه مدیرعامل شرکت سیمان خاش گفت: در حال حاضر۷۷.۱۹درصد از سهام شرکت دراختیار سهامداران حقوقی است. در سال مالی مورد گزارش درآمدهای عملیاتی شرکت ۵۲درصد و سود عملیاتی نیز ۹۱درصد رشد داشته است. همچنین درآمدهای غیرعملیاتی ۵۴درصد و سود خالص نیز ۸۰ درصد افزایش یافت.


🔶️او در ادامه اظهار کرد: سرانه مصرف سیمان در داخل کشور حدود ۵۵۰ کیلوگرم عنوان شده است. باید بگویم که ظرفیت تولید در افق ۱۴۰۵ معادل ۱۲۰ میلیون تن در نظر گرفته شده است. هم اکنون ایران رتبه هفت را در میزان تولید در جهان داراست که با افزایش ظرفیت تولید می توانیم به رتبه سوم ارتقا پیدا کنیم. کاهش تولید سیمان در سال مالی مورد گزارش به دلیل قطعی های مکرر برق بوده است که با آن مواجه بودیم.


🔷️وی افزود: حفظ کیفیت محصولات، حفظ بازار داخلی، افزایش سود آوری ، تولید و فروش محصولات جدید، دستیابی به بازارهای صادراتی سود آور از جمله مهم ترین اهداف شرکت هستند. به لحاظ مقداری فروش سیمان و کلینکر ۲۴درصد کاهش داشته است، اما با این وجود به دلیل افزایش کیفیت محصولات درآمد شرکت ۵۲ درصد افزایش داشته است. علاوه بر این سود خالص شرکت نیز نسبت به سال مالی ۹۹ حدود ۸۰درصد و حاشیه سود خالص نیز ۶درصد رشد داشته است.


🔶️فرهاد نیکخواه در ادامه بیان کرد: تشکیل کمیته فروش مشترک با هلدینگ، عرضه هفتگی در بوس کالا و برگزاری جلسات جهت تنظیم مقدار عرضه، افزایش کیفیت، عرضه محصولات تیپ۲، حذف واسطه گری، ایجاد و امکان خرید سیمان به مصرف کننده نهایی از جمله برنامه‌های شرکت در بخش فروش است.


🔷️او در رابطه با سیاست های شرکت برای کنترل بهای تمام شده گفت: خرید از بورس انرژی، تغییر در تنظیم مواد خام، خرید ماشین آلات معدنی و بهره برداری از معادن و ماده اولیه توسط شرکت، سورت گلوله‌های مصرفی، برنامه‌ریزی و عدم تعمیرات اساسی از مهم‌ترین سیاست های شرکت برای کنترل بهای تمام شده هستند. از سویی کاهش توقفات اضطراری، افزایش راندمان بهره برداری از آسیاب ها، خرید از طریق بورس، کاهش مصرف نسوز ، شرکت در برنامه‌های پیک بار، تعمیر و بازیابی قطعات مستهلک و استفاده مجدد توسط پرسنل از جمله مهم ترین سیاست های شرکت در بخش کنترل هزینه ها خواهد بود.


🔷️مدیرعامل سیمان خاش در خصوص تغییر نرخ سیمان عنوان کرد: عرضه سیمان براساس نظام قیمت‌گذاری بورس کالا صورت می‌گیرد، اما برای اصلاح قیمت سیمان از سوی انجمن در حال پیگیری هستیم. نرخ مازوت در زمان قطع گاز صنایع، یا برای شرکت‌هایی که دسترسی به گاز ندارند، برابر نرخ گاز محاسبه می‌شود. هزینه حمل هر لیتر مازوت ۴۰۰معادل تومان است که سعی داریم با اتصال سیمان خاش به شبکه گاز، هزینه واحد را در تامین سوخت کاهش دهیم.


🔶️او با بیان اینکه سیمان خاش امسال اورهال خواهد داشت افزود: با توجه به این که سال گذشته تعمیرات اساسی نداشتیم، سال جاری واحد به صورت اساسی مورد تعمیرات و بازسازی قرار خواهد گرفت. در خصوص صادرات کلینکر نیز باید بگویم که با توجه به هزینه های بالای حمل و نقل تا بندر این مهم برای ما مقرون به صرفه نبوده است. سال گذشته حدود ۲.۵ ماه دیماند برق واحد قطع بود و امسال هم ممکن است از این منظر تولید و فروش واحد، کاهش یابد. شرکت سعی دارد با استفاده از کل ظرفیت‌های تولیدی و فروش، کسری ناشی از این امر را جبران کند. در حال حاضر بیشتر تمرکز ما بر بازار داخلی است.


🔷️لازم به ذکر است در پایان پس از تصویب صورت های مالی سال مالی مورد گزارش با موافقت سهامداران حاضر در مجمع به ازای هر سهم ۱۱۵۰ تومان سود تقسیم شد.



انتهای خبر

0
0