آکادمی هلاکوئی
1400/02/08
10:50
گلدمن ساکس از ۱۹ سهام برتر در مقایسه با شاخص S&P ۵۰۰ نام می برد

به تازگی گلدمن ساکس (Goldman Sachs )، غول بانکی…

به تازگی گلدمن ساکس (Goldman Sachs )، غول بانکی وال استریت، به مجموعه ای نوظهور از سهام مرتبط با فضای رمزنگاری اشاره کرده است که عملکرد به مراتب بهتری نسبت به شاخص S&P ۵۰۰ داشته اند.


روز سه شنبه، ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت)، تحلیلگران این بانک سرمایه گذاری، طی یادداشتی از ۱۹ سهام ایالات متحده نام برده اند که از ارزش بازاری بالغ بر ۱ میلیارد دلار برخوردار بوده و روابط نزدیکی با ارزهای رمزنگاری شده و صنعت بلاکچین دارند.


به گفته این تیم تحلیلگران، بسیاری از این سهام ها ، با متوسط بازده ۴۳٪ در سال جاری، “عملکرد چشمگیری” در بازار سهام داشته اند. این رقم بیش از سه برابر از ۱۳درصدی است که S&P ۵۰۰ در مدت مشابه کسب کرده است.


دو سهام برتر این فهرست، شرکت های استخراج ارزهای رمزنگاری شده Marathon Digital Holdings و Riot Blockchain بودند که به ترتیب ۲۱۸٪ و ۱۵۱٪ سود سالیانه داشته اند.


تسلا نیز سال خوبی را پشت سر گذاشته است، به طوری که سهام این شرکت در ماه ژانویه (دی ماه) و درست دو هفته قبل از اعلام سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری این شرکت در بیت کوین، به بالاترین رقم خود در ۸۸۳ دلار رسید. در ادامه، از فیسبوک نیز به عنوان یک فعال بزرگ در این فضا نام برده شده است که قصد دارد ارز رمزنگاری شده خود را امسال راه اندازی کند.


مایکرواستراتژی (MicroStrategy) یکی دیگر از حامیان سازمانی بیت کوین است که در اواسط آوریل درست قبل از رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمت خود در تراز ۶۵۰۰۰، با افزایش قیمت چشمگیری در سهام خود مواجه شد. طبق برآورد گلدمن ساکس، ارزش دارایی BTC این شرکت حدود ۴.۵ میلیارد دلار است.


شرکت پرداخت اسکوئر (Square) متعلق به جک دورسی نیز ۲۲۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده و اینگونه بخشی از خزانه خود را در حوزه رمزنگاری وارد کرده است. سایر غول های پرداخت که تمایل زیادی به ارزهای رمزنگاری دارند عبارتند از PayPal ، MasterCard و Visa.


تحلیلگران گلدمن خاطرنشان کردند که دو بانک بزرگ ، BNY Mellon و JPMorgan Chase نیز در زمینه پذیرش ارزهای رمزنگاری در معاملات بین بانکی و کاستودی ارزهای رمزپایه پیشگام هستند.


این لیست با اسامی شناخته شده ای مثل صرافی بزرگ آمریکایی کوین بیس، Overstock.com، IBM، کمپانی سازنده ریز تراشه های Nvidia و شرکت های خدمات مالی InvestView ، Broadidge Financial و Ideanomics کامل می شود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0