اخبار اکس نوین
1401/09/15
14:32
دستگاه بیت کوین چیست ؟ | ابزاری برای درآمدزایی از صنعت کریپتوکارنسی

بسیاری از کسانی که می‌خواهند در حوزه استخراج بیت کوین فعالیت کنند این سوال را مطرح می‌کنند که دستگاه بیت کوین چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ در این مقاله تصمیم داریم به این سوال به صورت مفصل پاسخ دهیم. در صورتی که شما هم به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال علاقه دارید و می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، پیشنهاد می‌شود که تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. دستگاه بیت کوین چیست ؟ در مقاله بیت کوین چیست تلاش کردیم که تا حد امکان با این ارز دیجیتال آشنا شویم. در همین مقاله بود که متوجه شدیم بیت کوین از طریق فرایند ماینینگ یا…

بسیاری از کسانی که می‌خواهند در حوزه استخراج بیت کوین فعالیت کنند این سوال را مطرح می‌کنند که دستگاه بیت کوین چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ در این مقاله تصمیم داریم به این سوال به صورت مفصل پاسخ دهیم. در صورتی که شما هم به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال علاقه دارید و می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، پیشنهاد می‌شود که تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.


مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:


در مقاله بیت کوین چیست تلاش کردیم که تا حد امکان با این ارز دیجیتال آشنا شویم. در همین مقاله بود که متوجه شدیم بیت کوین از طریق فرایند ماینینگ یا استخراج، تولید می‌شود. اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم که دستگاه بیت کوین چیست ، می‌توانیم بگوییم دستگاه بیت کوین، ابزاری است که کار ماینینگ یا استخراج بیت کوین را انجام می‌دهد و از این جهت به آن ماینر (Miner) هم گفته می‌شود.


شبکه بیت کوین یک شبکه کاملا غیرمتمرکز است، بنابراین برای انجام تراکنش در این شبکه باید ابزارهایی باشد که تراکنش‌ها را تایید و امنیت شبکه را حفظ کند. وقتی یک کاربر، می‌خواهد مقداری بیت کوین برای کاربر دیگر ارسال کند، تراکنش‌ها برای ماینرها ارسال می‌شود و ماینرها هستند که بر اساس حل یک معادله ریاضی با هم مسابقه می‌دهند تا بتوانند تراکنش را نهایی کنند.


هر ماینری که زودتر مسئله را حل کند (هش بلوک را زودتر کشف کند)، آن را برای سایر گره‌ها ارسال می‌کند تا آن را تایید کنند. وقتی تایید صورت گرفت، بلوک به بلاک‌چین یا زنجیره بلوکی اضافه می‌شود. شبکه بیت کوین در ازای حل این مسائل ریاضی، به ماینرها پاداش می‌دهد.


یکی دیگر از سوالاتی که خیلی از علاقمندان به رمز ارزها می‌پرسند این است که کار دستگاه بیت کوین چیست . این دستگاه چند وظیفه مهم و اساسی را بر عهده دارد که در ادامه به این وظایف اشاره خواهد شد:


اولین و مهم‌ترین کاری که ماینرها انجام می‌دهند این است که تراکنش‌های سایر کاربران را بررسی و تایید می‌کنند. همان طور که در مقاله شبکه بیت کوین چیست عنوان کردیم، وقتی قرار است تراکنشی انجام شود، برای ماینرها ارسال می‌شود تا ماینرها آن را بررسی کنند و کارهای استخراج بلوک جدید و اضافه کردن آن به بلاک چین را انجام دهند. وقتی هش بلوک کشف شد، سایر ماینرها وگره‌ها باید این هش را تایید کنند تا بلوک به بلاک‌چین اضافه و تراکنش نهایی شود.


زنجیره بلوکی یا همان بلاک چین از یک سری بلوک تشکیل شده که اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها را در خودشان نگهداری می‌کنند. هر کدام از این بلوک‌ها مثل یک گاو صندوق هستند که رمز خاص خودشان را دارند. دستگاه‌های بیت کوین یا همان ماینرها وظیفه دارند که این رمز که هش بلوک نام دارد را پیدا کنند تا بلوک استخراج و به شبکه بلاک چین بیت کوین اضافه شود.


یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف دستگاه بیت کوین این است که امنیت شبکه بیت کوین را حفظ و از حملات احتمالی جلوگیری کند. بسیاری از متخصصان، استخراج بیت کوین را ستون فقرات شبکه بیت‌کوین معرفی می‌کنند و بر این باور هستند که اگر ماینرها دخالت نمی‌کردند، تاکنون امنیت شبکه بیت‌کوین از بین رفته بود.


هر چه تعداد ماینرها در شبکه بیشتر شود، امنیت شبکه افزایش می‌یابد و احتمال حمله ۵۱ درصد کمتر می‌شود. در صورتی که هش ریت و قدرت محاسباتی ماینرها بیشتر شود، سختی شبکه بیت کوین افزایش می‌یابد تا از حملات احتمالی جلوگیری شود.


استخراج یا ماینینگ فرایندی است که طی آن سوابق و رکوردهای مربوط به تراکنش‌ها به دفتر کل عمومی اضافه می‌شود. خوشبختانه تمام کاربران به این دفتر کل دسترسی دارند و می‌توانند سوابق مربوط به تمام تراکنش‌هایی که در شبکه بیت کوین اتفاق افتاده است را ببینند. از این رو است که شبکه بیت‌کوین را یک شبکه دموکراتیک و غیرمتمرکز می‌دانند. چنین خصوصیتی در سیستم‌های متمرکز وجود ندارد.


در ادامه این بخش به صورت مختصر و مفید به این سوال پاسخ خواهیم داد که مزایا و معایب خرید دستگاه بیت کوین چیست ؟


ماینینگ بیت کوین مزایای مختلفی برای افراد علاقمند به خرید ماینتر دارد که ساده‌ترین مزیت آن، بدست آوردن بیت کوین و پاداش ماینینگ است. از طرفی با این کار به افزایش امنیت شبکه بیت کوین کمک می‌کنید و باعث می‌شوید که از حملات احتمالی به شبکه جلوگیری شود.


قیمت بیت‌کوین در سال‌های اخیر نوسانات زیادی داشته ولی اگر قیمت این ارز را با دید بلندمدت بررسی کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که ماینینگ، یک فعالیت سودآور به حساب می‌آید. از طرفی برای ماینینگ لازم نیست کار خاصی انجام دهید. وجود اینترنت و برق، برای فعالیت دستگاه بیت کوین کافی است و می‌توان به استخراج به عنوان یک شغل دوم عالی نگاه کرد.


در کنار تمام مزایایی که برای ماینینگ بیان کردیم، این کار معایب و نقاط ضعف خودش را هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:


یکی از معایب اصلی ماینینگ بیت کوین، مصرف بالای برق ماینرهاست. دستگاه بیت کوین برای حل مسائل پیچیده ریاضی، باید توان محاسباتی زیادی مصرف کند و این کار باعث افزایش مصرف برق می‌شود. بالا بودن صدای دستگاه بیت کوین هم از عوامل دیگری است که خیلی‌ها را از خرید ماینرها فراری می‌دهد. کسانی که می‌خواهند ماینر بخرند باید تمهیدات لازم برای کاهش صدای دستگاه بیت کوین را هم بیندیشند.


یکی از سوالاتی که خیلی از کاربران می‌پرسند این است که برای خرید یک ماینر باید چقدر هزینه کنیم و عوامل موثر بر قیمت دستگاه بیت کوین چیست (چقدر است) ؟ ماینرها بر اساس توان محاسباتی (هش ریت)، میزان مصرف برق، برند تولید کننده، نو یا دست دوم بودن و وزنی که دارند، قیمت‌گذاری می‌شوند.


البته به طور کلی قیمت دستگاه‌های ماینینگ واقعا بالاست و همین مسئله باعث می‌شود که خیلی از افراد سرمایه‌گذاری و معامله‌گری بیت‌کوین را به ماینینگ ترجیح دهند.


یکی دیگر از سوالات پرتکرار در مورد ماینرها این است که جرم دستگاه بیت کوین چیست ؟ کسانی که بدون اخذ مجوزهای قانونی از انشعاب برق خود برای استخراج استفاده کنند، با جزایم نقدی روبرو می‌شوند و در صورت تکرار جرم، احتمال قطع کامل انشعاب آن‌ها وجود دارد.


در صورتی که با نظر بازرس یا کارشناس شبکه بهداشت یا سازمان حفاظت محیط زیست، مشخص شود که این ماینینگ غیرقانونی موجب آلوده کردن محیط زیست شود، احتمال حبس مجرم تا یک سال نیز وجود دارد. اگر ماینینگ غیرقانونی موجب تخریب تاسیسات برق شود، ممکن است مجرم به حبس از سه تا ده سال محکوم شود.


خیلی از افراد سوال می‌کنند که دستگاه بیت کوین از کجا بخریم که قانونی باشد ؟ اگر می‌خواهید ماینر بخرید توجه داشته باشید که ماینر شما مجوزهای قانونی را اخذ کرده و جزو کالاهای قاچاق به حساب نیاید؛ چون در صورتی که این ماینر توسط مراجع قانونی کشف و قاچاق بودن آن اثبات شود، ملزم به پرداخت جریمه نقدی (معادل سه برابر ارزش دستگاه) خواهید شد. پس لازم است برای خرید و فروش بیت کوین به مراکزی مراجعه کنید که فروش ماینر را به صورت قانونی و رسمی انجام می‌دهند.


صنعت ماینینگ از ابتدای ورود به ایران تا به امروز، هواداران و علاقمندان خودش را داشته است ولی در سال‌های اخیر با تصویب قوانین و مقررات مختلف در حوزه ارزهای دیجیتال، شاهد سخت‌تر شدن شرایط برای ماینرها بوده‌ایم. یکی از بهترین راه‌‌ها برای کسب سود از صنعت کریپتوکارنسی، خرید بیت کوین است.


با خرید این رمز ارز و سرمایه‌گذاری بلندمدت روی آن به راحتی می‌توانید به سود چشمگیری دست پیدا کنید. در صورتی که معامله‌گری رمز ارزها را یاد بگیرید هم می‌توانید یک شغل دوم پردرآمد و رضایت‌بخش برای خودتان دست و پا کنید.


ما اکس نوین را امن ترین و بهترین صرافی آنلاین می دانیم زیرا مفتخریم همواره که با ارائه خدمات اصلی و دریافت حداقل کارمزد همراه و همیار هموطنان عزیز در راستای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بودیم.


در این مقاله تلاش کردیم به این سوال پاسخ دهیم که دستگاه بیت کوین چیست ، چگونه کار می‌کند و سرمایه‌گذاری روی ماینینگ چه مزایا و معایبی دارد. از نظر شما سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین چه مزایا و معایبی دارد؟ خرید بیت کوین و نگهداری بلندمدت آن می‌تواند جایگزینی برای سرمایه‌گذاری روی طلا باشد؟ لطفا نظرها، پیشنهادها و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان مجموعه اکس نوین در بخش دیدگاه‌ها (زیر همین مقاله) به اشتراک بگذارید.


منابع: KardiaChain / Learning Spot


انتهای خبر

0
0