آکادمی هلاکوئی
1400/10/13
16:30
جامائیکا آزمایش ارزدیجیتال ملی را تکمیل می کند، انتظار می رود اواخر امسال نیز عرضه شود

بانک مرکزی جامائیکا (BOJ)، اعلام کرد که آزمایش…

بانک مرکزی جامائیکا (BOJ)، اعلام کرد که آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) را با موفقیت به پایان رسانده است. طبق گزارش CoinDesk، آزمایش ۸ ماهه ابتدا به دلایل نامشخصی به تعویق افتاده بود. در این اطلاعیه چیزی در مورد تاخیر ذکر نشده است، تنها بیان شده است که آزمایش در ماه می (اردیبهشت) آغاز شد و در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۰ دی) به پایان رسیده است. جامائیکا قرار است CBDC را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ راه اندازی کند.


بانک مرکزی جامائیکا با شرکت فناوری مستقر در ایرلند، eCurrency Mint، روی پروژه سندباکس کار کرده بود. دامنه آزمایشی محدود به ارائه دهندگان کیف پول بود که آمادگی خود را برای مشارکت در چارچوب زمانی اعلام کردند.


بانک تجارت ملی (NCB) نیز برای آزمایش طیف وسیعی از خدماتی که می‌توانند از راه‌حل CBDC استفاده کنند، وارد عمل شده است.


خدمات آزمایش شده شامل انتقال ۲۳۰ میلیون دلار جائیکا (حدود ۱.۵ میلیون دلار) ارز دیجیتال، برای ارائه دهندگان کیف پول مانند بخش بانکی BOJ (به ارزش ۱ میلیون دلار جامائیکا CBDC برای توزیع بین کارکنان) بوده است. اولین صدور CBDC به یک موسسه سپرده گذاری به ارزش ۵ میلیون دلار جامائیکا بود که توسط بانک تجارت ملی انجام شده است.


بانک تجارت ملی همچنین ۵۷ مشتری را که از طریق ۳۷ حساب مبادلات شخصی به شخص، وجه نقد و پرداخت نقدی انجام می دادند، وارد کرده است. بانک مرکزی جامائیکا گفت که این شامل معاملات با بازرگانان کوچک مانند صنایع دستی محلی، طراحان کفش و بوتیک های مد و پوشاک می شود.


این راه‌اندازی شاهد ادامه حضور مشتریان فعلی و مشتریان جدید خواهد بود و به دو ارائه‌دهنده کیف پول که در حال حاضر در حال انجام آزمایش هستند، اجازه می‌دهد تا CBDC را بین مشتریان خود توزیع کنند و تراکنش‌ها را بین مشتریان ارائه‌دهندگان مختلف کیف پول شرکت‌کننده آزمایش کنند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0