مبین تحلیل
1401/05/29
08:35
#نبض_بازار ❇️ بورس تهران امروز در شرایطی یک هفته معاملاتی جدید را آغاز می کند که در هفته گذشته، وضعیت شاخص ها و نمادها نسبتا خوب بود. گرچه رشدهای...

#نبض_بازار



❇️ بورس تهران امروز در شرایطی یک هفته معاملاتی جدید را آغاز می کند که در هفته گذشته، وضعیت شاخص ها و نمادها نسبتا خوب بود. گرچه رشدهای چندان بزرگی در بازار اتفاق نیفتاد اما همین که وضعیت معاملات رو به بهبود رفت، جای امیدواری داشت.



❇️ در هفته گذشته شاخص در مجموع روند نزولی داشت اما در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۲ هزار واحد بالاتر ایستاد.



❇️ جریان خروج پول حقیقی نیز پس از توقف در روز شنبه، در ادامه هفته از سر گرفته شد و ۴ روز پیاپی را ثبت کرد. روز چهارشنبه نیز ۱۷۵ میلیارد تومان از بورس خارج شد.



❇️ شاخص بار دیگر به نیمه کانال رسیده است. مرز مهمی که سطح حمایت شاخص محسوب می‌شود. به موازات اینکه افت قیمت دلار و ریزش قیمت نفت موجب نزول بخشی از بازار شده است، افزایش احتمال احیای برجام موجب رشد نمادهای ریالی شده است.



❇️ مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد اعلام کرد که در سه ماهه ابتدایی سال جاری روزانه حدود ۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی تولید شده است.



❇️ عضو هیات مدیره کانون کارگزاران: یک هیات چند نفره کارشناسی در حال بررسی واگذاری سهام خودروسازان هستند که این امر نشان می‌دهد واگذاری بلوک خودروسازان از سوی دولت به صورت جدی در حال پیگیری است.



❇️ خبرگزاری رویترز: طبق اعلام شرکت‌هایی که جریان خرید و فروش نفت را دنبال می‌کنند، ایران صادرات نفت خود را در ماه‌های ژوئن و ژوئیه افزایش داده و می‌تواند در این ماه هم به این روند ادامه دهد.



❇️ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی خبر داد و گفت "از اول شهریور حقوق این بازنشستگان ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان اجرایی می‌شود."


➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0