رمزارز نیوز
1401/04/27
14:30
شرکت‌های خصوصی موفق‌تر از دولت‌ها برای کنترل ریسک دنیای رمزارز‌ها

فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا می‌گوید: تا زمانی که ریسک‌های بازار رمزارزها از طرق قانونی کاهش یابد،… مطالعه مطلب ...

فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا می‌گوید:


تا زمانی که ریسک‌های بازار رمزارزها از طرق قانونی کاهش یابد، راه‌حل‌های شرکت‌های خصوصی بهتر خواهد بود.


لو در نشست اخیر مالی G۲۰ در اندونزی اظهار کرد:


رویترز در ۱۷ جولای گزارش داد که مقامات کشورهای دیگر درباره تاثیر استیبل کوین‌ها و تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) بر سیستم‌های مالی جهانی بحث کردند، اما ریسک‌های اخیر مرتبط با استیبل کوین‌ها را می‌توان تا حد زیادی به رخدادهای depegging نسبت داد که در ماه می، استیبل کوین UST، که اکنون به USTC تغییر کرده است، همبستگی خود را از دست داد و ارزش کل اکوسیستم Terra Classic را کاهش داد.


لو پیشنهاد کرد که مقررات قوی یا حتی حمایت دولتی می‌تواند به کاهش خطرات برای مردم کمک کند.


او گفت:


اگر قرار است این توکن ها به طور گسترده در جامعه مورد استفاده قرار گیرد، باید توسط دولت حمایت شوند و یا مانند حساب‌‌های بانکی تنظیم شوند.


در حالی که مقررات از طرف دولت صادر می‌شوند، لو خاطرنشان کرد که اگر این فناوری توسط بخش خصوصی توسعه یابد، بهترین راه حل خواهد بود. از نظر او شرکت‌های خصوصی بهتر از بانک مرکزی در نوآوری برای رمزارزها هستند.


وی افزود:


باید در نظر داشت احتمالا هزینه های بسیار قابل توجهی برای بانک مرکزی در راه اندازی سیستم توکن دیجیتال وجود دارد.


در همان جلسه G۲۰، ادی یو (Eddie Yue) مدیرعامل مرجع پولی هنگ‌کنگ، از نظر لو مبنی بر اینکه استیبل کوین‌ها باید دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرند، حمایت کرد و گفت که استیبل کوین‌های قابل اعتماد به نوبه خود خطرات DeFi، جایی که استیبل کوین‌ها به عنوان ارز اصلی تراکنش عمل می‌کنند را کاهش می‌دهند.


Yue با اشاره به DeFi و استیبل کوین‌ها گفت:


فناوری و نوآوری تجاری پشت این پیشرفت‌ها احتمالا برای سیستم مالی آینده ما مهم خواهد بود.


انتهای خبر

0
0