رمزارز نیوز
1401/06/16
15:00
دردسر تازه اتریوم برای دیفای!

افزایش تعداد سفته‌بازانی که با دریافت وام‌های اتریوم به دنبال به حداکثر رساندن پتانسیلشان برای کسب توکن‌های… مطالعه مطلب ...

افزایش تعداد سفته‌بازانی که با دریافت وام‌های اتریوم به دنبال به حداکثر رساندن پتانسیلشان برای کسب توکن‌های فورک‌شده اثبات کار اتریوم (ETHPoW) هستند، پروتکل‌های دیفای را با دردسر مواجه کرده است. این موضوع با توجه به اینکه انتظار می‌رود تعداد زیادی از ماینرهای اتریوم به کار بر روی زنجیره اثبات کار فورک‌شده اتریوم یا بلاکچین‌های دیگر ادامه دهند، اهمیت پیدا کرده است.


با وقوع فورک، هولدرهای روی زنجیره اتریوم مانند صاحبان کیف پول‌های غیرحضانتی یا هولدرهای حاضر در صرافی‌هایی که از ETHPoW حمایت می‌کنند، از طریق ایردراپ، توکن‌های جدید اتریوم را با ارزش برابر با ذخایرشان دریافت خواهند کرد.


روز سه‌شنبه، جامعه پلتفرم Aave با قاطعیت به توقف وام‌دهی اتریوم در طول دوره ادغام رای مثبت داد. این پیشنهاد در پی افزایش فشارها برای وام‌های ETH در روزهای گذشته ارائه شده بود.


در این پیشنهاد آمده است:


هنگامی‌که نرخ وام اتریوم به پنج درصد برسد که مدتی کوتاهی پس از نرخ استفاده ۷۰ درصد اتفاق می‌افتد، موقعیت‌های stETH/ETH وارد زیان می‌شوند.


گفتنی است که نرخ استفاده اکنون در حدود ۶۳ درصد است.


این بیانیه می‌گوید که با زیان‌ده شدن موقعیت‌ها، کاربران احتمالا با باز کردن موقعیت‌هایشان تا زمان رسیدن نرخ وام اتریوم به یک APY ثابت، فشار بیشتری بر عرضه نقدینگی اتریوم در Aave وارد خواهند کرد.


کامپاند، دیگر پلتفرم دیفای نیز پیشنهاد مشابهی را با قاطعیت آرا به ثبت رسانده است. این پلتفرم سقف وام‌ها را روی ۱۰۰ هزار اتریوم تا زمان اجرای کامل ادغام متوقف کرده و همچنین مدل نرخ بهره خود را به مدل نرخ پرش با نرخ‌های بسیار بالاتر از استفاده بیش از ۸۰ درصدی از وام، تغییر داده است. کامپاند امید دارد که این امر، کاربران را از استقراض و برداشت بازدارد.


طبق آخرین گزارش دلفی دیجیتال، علی‌رغم کاهش قیمت اخیر اتریوم، صرافی‌ها در روز ۲۹ آگوست ۴۷۶ هزار واحد خروجی را برای این دارایی ثبت کردند که سومین برداشت بزرگ از ماه مارس است.


انتهای خبر

0
0