آکادمی هلاکوئی
1399/12/02
01:11
AWS باعث اختلال همزمان ۵ صرافی رمزنگاری شد!

اختلال در سرویس های وب آمازون Amazon Web…

اختلال در سرویس های وب آمازون Amazon Web Services (AWS)، قابلیت های ترید، برداشت و واریز بسیاری از صرافی های رمزنگاری را در روز جمعه تحت تاثیر قرار داد.


گزارش اختلال صرافی ها


چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل صرافی بایننس، با اشاره به اختلال AWS در توئیتر خود، اظهار داشت که این صرافی «متوقف شده» و کارکنان در حال رفع اشکال هستند. ژائو افزود که این مساله همسان سازی موجودی «عده ای از کاربران» را تحت تاثیر قرار داده است. بایننس هیچ بیانیه ی رسمی منتشر نکرد و مشخص نیست که آیا این مساله به گزارش قبلی مبنی بر ازدحام شبکه اتریوم مرتبط است یا خیر.


صرافی هیوبی (Huobi) نیز تحت تاثیر اختلال AWS قرار گرفت. این صرافی اعلام کرد که « ورود برخی از کاربران به صرافی و قابلیت ترید برای این کاربران دچار مشکل شده است» اما این اطمینان را به کاربران داد که دارایی آنها امن است.


کیوکوین (Kucoin) نیز همین مساله را گزارش داد و اعلام کرد که واریز و برداشت با تاخیر انجام می شود. با این وجود، سرویس تریدینگ این صرافی دچار مشکل نشد.


صرافی بیتمکس (BitMax) نیز این مشکل را تجربه کرد و اعلام کرد که طی ۴۸ ساعت آینده (از زمان اختلال) این مشکل برطرف خواهد شد.


در آخر، مدیر عامل صرافی FTX، سم بانکمن فرید نیز اختلال AWS را گزارش کرد اما اظهار داشت که این صرافی به حالت عادی برگشته است. وی در توئیترش نوشت: “تا زمانی که AWS خوب عمل کند، عملکرد صرافی ما نیز خوب است. در صورت بروز مشکل، به کاربران اطلاع رسانی خواهد شد.”


در این میان، صرافی کراکن، اختلال در پلتفرم فیوچرز و درگاه واریز USDC را گزارش کرد. با این حال، این صرافی به AWS به عنوان عامل این اختلال اشاره نکرد.


آیا AWS قابل اعتماد است؟


به گفته ی AWS، این مساله در ساعت ۷:۰۹ صبح به وقت پاسیفیک، در رایانش ابری الاستیک آمازون Amazon Elastic Compute Cloud در توکیو، به دلیل گرم شده بیش از حد سیستم ها آغاز شد.


این مساله، در گذشته نیز باعث اختلال در صرافی های رمزنگاری شده است. کوین بیس، که دیروز هیچ اختلالی را گزارش نداد، در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹) تحت تاثیر قرار گرفته بود. یک اختلال AWS دیگر نیز در ماه مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵) صرافی Xapo و بسیاری از صرافی های دیگر در ماه اوت ۲۰۱۹ (مرداد ۹۸) دچار اختلال شده بودند.


این وقایع منتقدان را بر آن داشته تا به صرافی ها پیشنهاد ایجاد زیرساخت های غیرمتمرکز را بدهند. با این حال، از آنجا که این اختلال ها تاثیر طولانی مدت بر بازار رمزارزها نگذاشته، انتقال به سرویس های جایگرین، بعید به نظر می رسد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptobriefing



انتهای خبر

0
0