بورس۲۴
1402/11/28
10:54
مدیرعامل فسبزوار: خرید خوراک گندله از سنگان به صرفه است

سلطانی گفت: تعیین نرخ خوراک گندله برای این شرکت پیچیدگی نداشته و خرید از سنگان با توجه به تخفیفات ارائه شده، مقرون به صرفه است.

بورس۲۴ : شهرام سلطانی مدیرعامل پارس فولاد سبزوار با اشاره به برخی انتقادات در خصوص عدم خرید خوراک گندله از بورس کالا به خبرنگار بورس۲۴ اظهار داشت: به دلیل دوری منطقه سنگان از قطب مصرف گندله، حمل و نقل توجیه اقتصادی ندارد. به همین دلیل تخیف ۱۵ درصدی را در هزینه حمل و نقل به خریداران خود ارائه می دهد که برای فسبزوار ارزش افزوده ایجاد می کند.


سلطانی همچنین با اشاره به شفاف بودن نرخ خرید خوراک گندله افزود: هرچند خوراک گندله اپال پارسیان سنگان نیز در بورس کالا عرضه می شود اما به دلیل تخفیفاتی که برای هزینه حمل خرید مستقیم مد نظر قرار می گیرد، خرید از سنگان را به صرفه کرده است.


مدیرعامل فسبزوار در ادامه و با تاکید بر عدم قطعی گاز این مجتمع تولید در زمستان گفت: به دلیل مشارکت در طرح خرید بخاری های گاز سوز کم مصرف و پربازده، امتیازات تشویقی را اخذ کرده و معافیت سهمیه گاز به کارخانه اختصاص یافت.


وی درپایان ساخت نیروگاه خورشیدی را برای پارس فولاد سبزوار مقرون به صرفه ندانست و اعلام کرد: هزینه این احداث بسیار بالا بوده و میزان انرژی دریافتی برق نیز برای فسبزوار کافی نیست.


انتهای خبر

0
0