پایگاه خبری انتخاب
1400/06/18
09:04
#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نزدیک شدن به نقطه ای که بازگشت به برجام فایده‌ای ندارد؟ / طالبان: مدرک کارشناسی ارشد و دکترا دی...

#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نزدیک شدن به نقطه ای که بازگشت به برجام فایده‌ای ندارد؟ / طالبان: مدرک کارشناسی ارشد و دکترا دیگر ارزشی ندارند / ابراز نگرانی شمخانی درمورد افغانستان




در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




آخرین آمار کرونا در ایران


بنابر اعلام ۱۷ شهریور وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۲۶هزار و ۸۵۴ بیمار جدید کووید-۱۹ شناسایی شدند و در همین بازه زمانی متاسفانه ۵۳۸ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.




ابراز نگرانی شمخانی درمورد افغانستان


دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییت خود نوشت: اولویت اول افغانستان ثبات و آرامش است. علی شمخانی ادامه داد: بی‌توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر، مداخله خارجی و استفاده از ابزار نظامی به جای گفتگو برای پاسخگویی به مطالبات اقوام و گروه‌های اجتماعی، نگرانی‌های اصلی دوستان مردم افغانستان است.




ریابکوف: وقفه در مذاکرات بسیار طولانی شده


سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه وقفه در مذاکرات را بسیار طولانی ارزیابی کرد و از ایران خواست در همکاری با آژانس به "تفاهم مقتضی"برسد. او گفت که امروز در دیدارش با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بر ازسرگیری گفت‌وگوهای وین تمرکز خواهد شد.




ادعای رسانه‌های اسرائیلی علیه ایران


رسانه های اسرائیلی مدعی شده اند که ایران در ماه ژوئن قصد داشته دو اسرائیلی را در کلمبیا ترور کند اما این نقشه توسط سرویس های امنیتی رژیم صهونیستی خنثی شده است. این رسانه ها جزئیات بیشتری منتشر نکرده اند اما شلومو گانور، تحلیلگر سیاسی صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه خبری الحدث مدعی شد دو سرمایه گذار اسرائیلی در بوگوتا، پایتخت کلمبیا هدف ترور بودند.




طالبان: مدرک کارشناسی ارشد و دکترا دیگر ارزشی ندارند


وزیر آموزش طالبان که به تازگی معرفی شده و در دولت موقت حضور دارد اظهارات جنجالی را در خصوص مدرک کارشناسی ارشد و دکترا بیان کرده است. وزیر آموزش و پرورش گفته است که طالب ها چنین مدارکی ندارند ولی با این وجود از همه بالاتر هستند. ویدئویی از شیخ مولوی نورالله منیر اکنون به طور گسترده در توییتر به اشتراک گذاشته می شود ، که در آن وی در مورد سیاست های آموزشی و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا صحبت می کند.




رئیسی: برخورد غیرسازنده در آژانس، مخل مسیر مذاکره خواهد بود


رئیسی درباره همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: همکاری های جدی جمهوری اسلامی ایران با آژانس نمونه بارزی از اراده ایران برای شفافیت در فعالیت های هسته ای اش است. طبیعی است در صورت برخورد غیرسازنده در آژانس بین المللی انرژی اتمی، انتظار اینکه ایران واکنش سازنده داشته باشد، منطقی نیست. اقدامات غیرسازنده طبیعتا مخل مسیر مذاکره نیز هست.




نزدیک شدن به نقطه ای که بازگشت به برجام فایده‌ای ندارد؟


آنتونی بلینکن که به برلین سفر کرده است در یک کنفرانس خبری مشترک با هایکو ماس، همتای آلمانی خود، گفت: «من نمی‌خواهم تاریخی در این زمینه تعیین کنم ولی داریم به نقطه‌ای نزدیکتر می‌شویم که بازگشت به برجام آن منافعی که از این توافق انتظار می‌رود را برآورده نمی‌کند».



🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0