بورس۲۴
1401/04/28
18:42
پیش بینی بورس فردا ۲۹ تیر ۱۴۰۱/ انتظار تغییر خاصی نداشته باشید!

با توجه به روند عرضه و تقاضا به نظر می‌رسد که فردا نیز شاهد بازاری کم‌رمق، کم‌حجم و همراه با سطوح پایین ارزش معاملات باشیم و به واسطه بسته بودن تعداد زیادی از نمادهای بزرگ ، احتمالا تغییر خاصی در روند بازار اتفاق نخواهد افتاد.

پیش بینی بورس فردا 29 تیر 1401/ انتظار تغییر خاصی نداشته باشید!

بورس۲۴ : بازار سرمایه ایران معاملات چهارمین روز هفته جاری را متعادل، کم رمق و کم حجم آغاز کرد. شرایط به گونه ای پیش رفت که اگرچه سرمایه گذاران همچنان محتاطانه اقدام به معامله می کردند، اما به طور واضح بازار سهام امروز حال و هوای بهتری داشت. البته نمادهای بزرگ زیادی در صنایع مختلف به دلیل برگزاری مجمع بسته شده و امروز غائب بودند، اما آنچه مشخص است مطابق انتظارمان رشد قیمتی بازارهای جهانی در روز گذشته و افزایش خوشبینی ها به تداوم روند رشد قیمت‌ها و البته انتشار صورت های مالی ۳ ماهه رضایت بخش همراه با افزایش سودآوری و حاشیه سود از سوی بسیاری از شرکت ها، در روند امروز بازار سرمایه تاثیر گذار بوده است.


به گونه‌ای که تحرکات مثبت شکل گرفته در برخی صنایع چون شیمیایی ها، فلزاتی‌ها، سیمانی‌ها و غذایی‌ها محسوس‌تر بود. از سویی صحبت‌های شب گذشته سخنگوی وزارت صمت در رابطه با انتشار خبرهای خوب برای صنعت خودروسازی کشور در ماه‌های آینده، تقاضای خوبی را به سمت نمادهای این گروه در غیاب دو خودروساز بزرگ روانه کرد.


بدین ترتیب در شرایطی که بتدریج از نیمه دوم معاملات تعداد نمادهای منفی در بازار سرمایه افزایش یافته و شیب نماگرها نزولی شد، شاخص کل در نهایت با ثبت عقب‌نشینی محدود ۹۳۹ واحدی در ارتفاع ۱,۴۶۸,۸۹۳.۰۵ واحد ایستاد. شاخص هم وزن نیز با افت ۷۵۶ واحدی روبرو شد. ارزش معاملات خرد با ثبت رقم ۲۰۹۱ میلیارد تومان به کمترین میزان خود در ۱۴ ماه اخیر رسید و کدهای حقیقی حدود ۳۰۱ میلیارد تومان نقدینگی از گردونه معاملات خارج کردند. آماری که از عمیق‌تر شدن رکود بورس حکایت داشته و روز به روز انگیزه سرمایه‌گذاران را برای ورود پول‌های قدرتمند به بازار کمرنگ تر می‌کنند. هرچند بخشی از این افت، ناشی از بسته شدن نمادهای بزرگ بورس بوده‌است.


حال با توجه به روند عرضه و تقاضا به نظر می‌رسد که فردا نیز شاهد بازاری کم‌رمق، کم‌حجم و همراه با سطوح پایین ارزش معاملات باشیم و به واسطه بسته بودن تعداد زیادی از نمادهای بزرگ ، احتمالا تغییر خاصی در روند بازار اتفاق نخواهد افتاد.


متن کامل چشم انداز بازار فردا را اینجا بخوانید.

انتهای خبر

0
0