سنا
1402/11/13
18:59
سهام فناوری به داد بورس‌ها رسید

پایان معاملات بازارهای سهام آمریکا و اروپا تحت تاثیر گزارش‌های مثبت از عملکرد شرکت‌های بخش فناوری، با رشد رقم خورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) ،بیشتر بازارهای سهام آسیا معاملات امروز را با رشد شاخص‌ها به پایان بردند و تنها استثناء، بازار چین بود که این روزها اقتصادش در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد.


بر اساس این گزارش، پایان معاملات روز پنجشنبه بازارهای سهام آمریکا و اروپا نیز تحت تاثیر گزارش‌های مثبت از عملکرد شرکت‌های بخش فناوری، با رشد خوب رقم خورد.


رشد شاخص داو جونز آسیا


در عین حال، در پایان معاملات امروز جمعه دوم فوریه (۱۳ بهمن) شاخص داو جونز آسیا به میزان ۰.۴۶ درصد رشد کرد که نشان‌دهنده افزایش جذابیت ۵۰ سهم ارزنده آسیایی است. در همین حال، شاخص نیکی ۲۲۵ توکیو نیز با۰.۴۱ درصد رشد، شاخص بورس سنگاپور به میزان ۱.۱۷ درصد و شاخص BSE Sensex هند به میزان ۰.۶۱ درصد رشد را تجربه کردند.


همچنین، شاخص ASX ۲۰۰ استرالیا هم رشدی ۱.۴۷درصدی را ثبت کرد اما بورس‌های هنگ کنگ و چین وضع مناسبی نداشتند. امروز شاخص هنگ سنگ با افت ۰.۲۱ درصدی و شاخص CSI ۳۰۰ بورس شنژن با کاهش ۱.۱۸ درصدی مواجه شدند. بورس شانگهای نیز با افت ۱.۴۶ درصدی شاخص خود روبه رو شد.


بر پایه این گزارش، گرچه شاخص‌های اصلی سهام اروپایی در معاملات روز پنجشنبه منفی بودند اما در پایان مثبت شدند و معاملات امروز جمعه را نیز در همین فضا آغاز کردند. بر این اساس، شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن با رشد۰.۲۱ درصدی مواجه شد، دکس آلمان ۰.۶۷ درصد و سی ای سی فرانسه نیز ۰.۴۴ درصد رشد را تجربه کردند. همچنین شاخص FTSE MIB بورس ایتالیا ۰.۳۷ درصد و شاخص استوکس ۶۰۰ نیز ۰.۵۲ درصد رشد را ثبت کردند. همچنین شاخص بورس مادرید بیش از یک درصد رشد کرد.


شاخص وال استریت


بر پایه آمارهای مارکت واچ،در پایان معاملات پنجشنبه وال استریت، شاخص‌های اصلی با رشد خوبی روبه رو شدند. بر این اساس شاخص داو جونز ۰.۹۷ درصد افزایش یافت. همچنین اس اندپی ۵۰۰ و نزدک به ترتیب ۱.۲۵ درصد و ۱.۳ درصد رشد کردند. در این روز شاخص بی ثباتی VIX با ۰.۴۳ درصد کاهش مواجه شد.


افزون بر این، از مهمترین اخبار اقتصادی روز می‌توان افزایش ۱۳۶ درصدی اخراج کارکنان شرکت‌های آمریکایی در ماه ژانویه نسبت به دسامبر سال گذشته اشاره کرد. در ماه ژانویه نرخ تورم منطقه یورو به ۲.۸ درصد کاهش یافت. گزارش عملکرد فصل پایانی شرکت های اپل، آمازون، متا، اکسون موبیل، شورون، کوالکوم، مرک، شل، سانوفی و دویچه بنک منتشر شد که نشان دهنده افزایش درآمد بر مبنای سالانه بود.



انتهای خبر

0
0