رمزارز نیوز
1402/05/05
15:06
با وجود زیان مالی متا، زاکربرگ بر متاورس تاکید می‌کند! آیا او از آینده با خبر است؟

به گفته مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، علیرغم اینکه این شرکت با ضررهای مالی قابل توجهی به دلیل محوریت هوش مصنوعی… مطالعه مطلب ...

به گفته مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، علیرغم اینکه این شرکت با ضررهای مالی قابل توجهی به دلیل محوریت هوش مصنوعی مواجه شده است، اما همچنان به متاورس متعهد خواهد ماند. پس از انتشار گزارش مالی سه‌ماهه دوم شرکت متا، زاکربرگ اظهار داشت که این شرکت به سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی و متاورس ادامه می‌دهد، و بر این باور است که این دو حوزه با همدیگر همپوشانی دارند و مکمل یکدیگر هستند.


تمرکز بر متاورس برای متا پرهزینه بوده است؛ زیرا بخش آزمایشگاه واقعیت (FRL) که مسئول توسعه متاورس در این شرکت است، در سال ۲۰۲۲ با درآمد ۲.۲ میلیارد دلاری، ۱۳.۷ میلیارد دلار ضرر متحمل شده است. این ضرر نسبت به سال قبل (۱۰.۲میلیارد دلار) افزایش یافته است.


علی‌رغم چالش‌های مالی، زاکربرگ تاکید کرد که متاورس یک چشم‌انداز بلند‌مدت برای شرکت است که شامل اجزای مختلفی مانند واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، رابط‌های عصبی و پلتفرم‌های اجتماعی است. وی به ماهیت بلندپروازانه و چندوجهی این نقشه راه اذعان داشت و متا را عاملی بلندمدت برای ارزیابی بازده سرمایه‌گذاری‌های خود در این حوزه‌ها دانست.


بر اساس گزارش مالی اخیر این شرکت، متا درآمد خالص ۷.۷۹ میلیارد دلاری را در سه‌ماهه دوم گزارش کرد که نسبت به درآمد ۶.۷ میلیارد دلاری در سال گذشته افزایش یافته است و سوددهی با افزایش ۱۱ درصدی به ۳۲ میلیارد دلار رسید. کاربران فعال روزانه فیس بوک و خانواده برنامه‌‌های متا، از جمله اینستاگرام نیز به ترتیب ۵ و ۷ درصد رشد داشته‌اند. با این حال، طبق گزارش Similarweb، اپلیکیشن تردز (Threads) متا، که با هدف جایگزینی توییتر منتشر شد، از هفته راه‌اندازی خود ۶۰ درصد کاهش کاربران فعال را تجربه کرد. علی‌رغم چالش‌ها و عدم قطعیت‌های مالی، زاکربرگ معتقد است که متاورس، مقصدی است که جهان به آن سمت می‌رود که عزم متا برای متعهد ماندن به چشم‌انداز آن را نشان می‌دهد.


انتهای خبر

0
0